Gå til innhold

Ønsker å starte igjen etter laaaaang pause


Trond-Aage Kvamme

Anbefalte innlegg

Hallo,

etter et par års pause, har jeg lyst til å ta opp online-flyginga igjen. Ser at IVAO har kommet, mens jeg selv er VATSIM medlem. Spiller det noen rolle hvilken av disse som brukes, vil man ha samme kommunikasjonsmuligheter osv.?? Eller er dette to helt forskjellige nettverk, og hvilket er det i så fall mest trafikk på til daglig?

mvh

Trond-Aage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvilket nettverk du bruker er i grunnen opp til deg selv. Begge har, etter det jeg vet, nokså like kommunikasjons-muligheter, men litt forskjellige metoder;

Hos VATSIM vil kommunikasjon være bygget inn i SquawkBox/FSInn, mens IVAO (såvidt jeg vet) benytter TeamSpeak for kommunikasjons-delen.

 

Det ser ut til at IVAO har mer daglig trafikk mht. antall flyvninger foretatt på nettverket, men hvordan det er lokalt f.eks. i Norge vet jeg ikke...

 

Selv forholder jeg meg til VATSIM, skal jo snart opp til C1 rating som ATC der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Riktig det at IVAO bruker TS...Jeg tror du kan laste ned begge IVAO g vatsim(FSinn eller hva du bruker) og teste ut selv og se hva du liker best!

Du kommer sikkert til å få bruk for en av dem uansett en gang!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at IVAO er vel så realistisk og seriøst selv om ikke alle tror og mener det. MEN!: Vatsim har en fordel fordi den scandinaviske divisjonen har eksistert lenge. Den norske divisjonen i IVAO er ny i år. Og da er det en selvfølge at alt ikke er så bra som man skulle ønske!

 

For å ikke utestenge noen så har IVAO ikke lagt krav om at ATC'er MÅ ha trening før de kan gå online. Derfor kan kvaliteten på ATC servicen variere litt. Men de nyeste kan likevel ikke sitte hvor som helst. Som Student 1 kan man bare sitte ground eller tårn på de minste flyplassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...