Gå til innhold

Unormal høy aktivitet fra luftforsvaret........


Kenneth Følstad

Anbefalte innlegg

Det har vært usedvanlig mye overflyginger av F-16 fly over Namsos den siste uken/14 dagene. Til og med et P-3 Orion fly kom flygende lavt over Namsos for ca 1 uke siden, det er første gang i mitt liv at jeg har sett et slikt fly over Namsos.

 

Er det noen som vet hva som foregår? Er det noen øvelser på gang?

 

Eller er det forsvaret som bevist legger turene innom byene slik at folket skal få en følelse av at forsvaret er operativt, på tross av at vi nesten ikke har noe forsvar igjen etter sosialistenes herjinger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overflygningene fortsetter. Det er jo flere overflygninger hver uke, vanligvis skjer det bare noen få ganger i halvåret. Jeg synes det er merkelig mye flyaktivitet fra forsvaret(F-16) over Namsos by for tiden. Kom to militære helikoptre flygende en dag også. Mulig det var lynx, er noe usikker på typen. Noen som vet hva som er grunnen til aktiviteten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan rapportere om nesten daglige flyvninger i dalen jeg bor i også, i Rennebu, som har tilknytning til Orkladalen sånn geologisk sett.

 

 

Jeg kan tenke meg de flyr "under radaren".. De flyr bokstavelig talt så lavt at vi ikke ser dem før de drar i spaken og letter nesa opp mot skyene. Hører et drønn som kommer fra "borti der" - SWOSH! Så hopper hjertet fordi man ikke vet hvor det kommer fra eller hva det er, og med så vanvittig høy lyd, og så er det rett over tretoppene ved elva - knappe 80m fra husveggen. Jeg for min del syns det er dritkult - og skulle ønske jeg kunne sitte ute hele dagen og vente på DET blinkskuddet av tre-fire F-16 som suser forbi i ekstremt lav høyde...

 

De siste ukene har de sust forbi minst tredjehver dag vil jeg påstå, og noen ganger både tre og sju ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...