Gå til innhold

T-33


Egil Jenstad

Anbefalte innlegg

Jeg fløy t-33 på Williams AFB som elev i 54 og senere på Laughlin AFB under gunnery trening. Fra 57 til 61 var jeg instruktør på samme flytype ved JTS Sola. Jeg hørte aldri t-birden benevnt som Shooting star selv om vi selvfølgelig var klar over at Tbird var bygget over samme lest som f-80. For meg er Tbird og F-80 to forskjellige fly og det tror jeg de er for oss som har fløyet typene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet selfølgelig at den ble kalt T-bird. Men det offisiele navnet var "Shooting Star" slik som Egil også fant ut. Du bør nok ikke være så påståelig neste gang Egil..... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

John lysebraate: Du husker vel ikke tilfeldigvis en amerikaner som heter Karl Polifka? Han var på Williams AFB

i samme periode some deg.

Jens-Ole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jens Ole.Jeg husker ikke Karl Polifka, gikk han på flyskolen? Jeg gikk i klasse 53G.kom til Williams 17.05.52 og fikk vingen 01.12.52.Vi ble i denne tiden ikke kjent med andre enn de som var i samme skvadron eller bodde på samme brakke.

Jeg synes ikke Egil var særlig påståelig,tvertimot synes jeg hans "det tror jeg er feil" var en forsiktig uttalelse.

Carl Normann og Roy-Helge Helberg har innlegg som jeg ikke helt forstår og har vanskelig for å forholde meg til.

Panel som følger denne T-33èn må være fra en av de første F-80 som ble produsert.Det var et kjært gjennsyn med den faste kompassrosen og pilen som indikerte kursen, men at disse kom uten gyrostabilisering var nytt for meg. Flyet oppfører seg slik jeg synes å huske at det gjorde og nå ønsker jeg meg et panel mer likt det som ble brukt i t-33 på 50 tallet. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...