Gå til innhold

AIP Norge, Gen./Enr. og AD.


Jan-Thore Solem

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte denne tidligere i uken, via web. Etter jobb fant jeg hentelapp i postkassen. Avsender "Luftfartsverket". Tenkte det var merkelig at den ikke kom som oppkrav, så jeg gikk inn på Posten.no for å sjekke sporingsnummeret.

Der står det at pakken veier 11 kg.

Himmel og hav! Hvor mye papir er det egentlig? Stemmer dette?

Vel, jeg får se i morgen....

JTS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville anbefalt aip, men jeg har ingen egen erfaring.

Visst du skal kjøpe kart, ville jeg ventet til begynnelsen av neste år, får du får gratis oppdatering ut det kalenderåret du kjøpte kartene. Så kjøper du dem nå, har du bare oppdatering ut dette året.

Jeg har hørt at det komemr ganske mange oppdateringen, og bare prisen av porto for disse tilsvarer det du betaler for kartene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Hvilke karter er det med???

SID,STAR etc....

Ja, SID/STAR er med. Så å si alt av kart som finns over norske flyplasser og info om disse er med.

Jeg synes at man får med seg endel unyttig stoff fra AIP hvis man har tenkt til å bruke dette til "simming". Da er det masse du ikke har brukfor. Kjøper du f.eks SAS flight support eller Jeppesen kart så får du bare det viktigste, altså det de bruker "in real life". Ikke så mange BigWing selskaper som sitter der med AIP Norge, Gen./Enr. og AD. .... [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Flyr selv med kart fra SAS Flight Support (Route Manual) og liker de kjempegodt. AIP-Kartene synes jeg blir litt uoverskikkelig....min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Karl Andreas Olssøn:

Ja, SID/STAR er med. Så å si alt av kart som finns over norske flyplasser og info om disse er med....

Nei, ikke "så å si alt". ALLE publiserte kart fra Luftfartsverket finnes i AIP. De andre kartutgiverne - eksempelvis Jeppesen - baserer sine på AIP.

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...