Gå til innhold

Er det noen som vil bli med til ENGM og spotte


Erik Karlsen

Anbefalte innlegg

Vollen ved 19R?

Jeg må ha vært helt på bærtur når jeg var på spottetur da!

 

Jeg fant det jeg trodde var "vollen", men den var ved 01R/19L. Sto for det meste ved enden av 19L, rett ut av veien omtrent. Synd jeg ikke har tilgang til bil for tiden, for da skulle jeg gjerne blitt med på tirsdag for å se hvilken voll dere snakker om!

 

Jeg brukte spotters-guide for Gardermoen eller noe slikt. Men mye av veianvisningene stemte ikke overens med skiltene jeg kjørte forbi, så rota mye. Fant en slags gammel flyhenger (museum?) ved 01L/19R, med en benk og greier. Fikk tatt noen ålreite bilder der. Jeg må få blitt med dere rutinerte ENGM-spottere en dag, få lært meg litt teknikker og plasser å stå.

 

Har for øyeblikket bare 55-200mm av telelinser, men skal kjøpe meg en 120-500mm (tror jeg det var) om ikke så lenge! Tror den blir bra å spotte med!

 

Elias.

 

Endret fordi: Skriveleifer i hytt og pine :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, bærtur og bærtur Elias, det er vel ikke direkte noe rett eller galt her etter mitt syn, og flere voller. Men det høres ut som du da har vært ved "spotteplass 2" i beskrivelsen Tor Kjetil linket til.

 

Beskrivelsen til vollen ved 19R (spotteplass 1) stemte godt overens med terrenget. Selv var jeg utstyrt med lommekamera og kikkert, og er i høyeste grad en amatør, men jeg kan anbefale en titt på http://www.1881.no/Map/ og velge "hybrid" for å danne seg et bilde av området. (Ganske så bra oppløsning på kartene der)

 

Voll ved 19R blir da her (markert med rødt)

 

229614.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det en dag igjen og hvis man ser her så ser det ut til at bane 01 vil være i bruk store deler av dagen, dette betyr at for å få bra ankomst bilder må man stå ved Vollen 19L/01R, eller flishaugene.....

Hvis man hører på navnet "Flishaugene" så er det vel ikke så veeldig fristende å stå på en flishaug... Og ellers blir det vel gjerder i veien. Så da er det vel Vollen 19L/01R igjen, men dette er da utenfor gådistanse fra terminalen slik jeg har fortstått det...

 

De jeg vet om som kommer innom er:

Per-Kristian Jensen

Kai Dreyer

Magnus Meese

Lars Petter Hassel

Steinar Grindstein

Erik Karlsen

Ole Helberg

(Christian Ramberg) (() betyr kansje)

 

 

Noen fler? Vi blir på GRM fra 10:30 til 22:30 (Flyet kommer 10:30 og flyet hjem går 22:30 så må vel være ved terminalen ca 21:30 eller noe)

 

Og forøvrig kan det se ut som at vi blir å stå ved vollen 19L/01R, dette er ikke sikkert og avhenger av forskjellige ting. Kommer med konkret info om dette senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...