Andreas Grindvoll Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark_og_oppland/1.6118482 VG skriver at flytypen er LF3 som jeg ikke har hørt om, men jeg mistenker at de kan ha hørt "F" feil og at det egentlig er en LS3. Dette ble en veldig trist dag. Mine tanker går til pårørende, klubbkamerater og øvrige venner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AMO Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Det var utrolig trist å lese, og en utrolig trist hendelse for et miljø som i liten grad er rammet av sånne ulykker. Som Andreas' tanker går også mine til de etterlatte, både familie, venner og kolleger. Det er synd at sånt skal skje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Det var utrolig trist å lese' date=' og en utrolig trist hendelse for et miljø som i liten grad er rammet av sånne ulykker.[/quote'] Ja, det er nesten 10 år siden forrige dødsulykke som var i august 1998 på Frya. Utrolig trist for pårørende og det lille seilflymiljøet i Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Peder Nilsen Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Nei og nei! Dette var trist! Mine tankter går til familie og venner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Bilde http://www.ostlendingen.no/article/20080627/NYHETER01/385609527/1108# Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Uff, dette er kjipt. Det var da voldsomt så mye småflyulykker det skulle være nå, grusomt mye. Det var vel LS3-en til Eleverum? LN-GBY. Ser sånn ut på bildet. Tanker går til pårørende, folkene som er på Starmoen nå, klubbkamerater, venner av omkomne, alle som kjente omkomne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robert Gätzschmann Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Stemmer at var LS3 LN-GBY ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Bilde på Hamar Arbeiderblad... http://www.h-a.no//Nyheter//Nyheter/tabid/72/Default.aspx?ModuleId=13522&articleView=true Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Sveinungsen Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg befinner meg på Wings & wheels, det skal liksom være en glad-helg.. Desverre fikk jeg raskt greie på denne tragiske ulykken. Den omkomne var var en av de som lærte meg og fly, og det var han som semdte meg solo første gang. han hadde en stor kjærlighet til hobbyen sin, elsket å fly, og vil aldri bli glemt blant de som kjente han. Et forbilde på mange måter. mine tanker går også til de pårørende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy A. Helgesen Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Jeg snakket selv med et øyevitne i dag, som fortalte at flyet hadde lettet, klatret til ca. 20 meter AGL, før det plutselig hadde steilet og gått inn i en spinn for så å lande opp ned. Hans oppfatning av situasjonen var at aksellerasjonen på vinsjen ikke hadde tilstrekkelig for å nå klatrehastigheten (VX). Men, si meg... Dersom dette var tilfellet, og farten rett og slett var for lav, Hvorfor senket han ikke bare nesen for å vinne hastighet? Personlig kan jeg svært lite om seilfly, og vet derfor ikke om dette lar seg gjøre, men er det noen her inne som kan beskrive prosedyren ved en vinsjavgang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Vi vet ikke hva som førte til ulykken... De aller aller fleste spekulasjoner vil gjøres på gale antakelser fordi det er så mange forhold som kan virke inn på situasjonen og som vi ikke tenker over. Det er derfor vi har www.aibn.no Denne tråden har jeg skrevet om seks ganger fordi det er så alt for lett å begynne å spekulere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robert Gätzschmann Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Les hva du skriver en gang til. Jeg synes det er veldig urespektabelt å komme med slike spekulasjoner i hvorfor han ikke gjorde ditt og datt. Ting skjer fort og det er mange ting som kan ha ført til denne fatale ulykken. Det hadde derfor vært fint om "havarikomisjonen" flightsim.no hadde utelatt spekuleringer i fra denne diskusjonen og heller vise sin omtanke til de pårørende og hele seilfly-Norge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Enig med Robert. Greit nok at man lurer på hva som har skjedd, men det å spekulere over årsaken kan man holde seg for god til. Igjen, tanker går til familie, venner, klubbkamerater og andre inne seilflymiljøet som måtte ha kjent omkomne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KJ Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Les hva du skriver en gang til. Jeg synes det er veldig urespektabelt å komme med slike spekulasjoner i hvorfor han ikke gjorde ditt og datt. Ting skjer fort og det er mange ting som kan ha ført til denne fatale ulykken. Det hadde derfor vært fint om "havarikomisjonen" flightsim.no hadde utelatt spekuleringer i fra denne diskusjonen og heller vise sin omtanke til de pårørende og hele seilfly-Norge! Det synes jeg nesten du burde gjøre og. Ellers så går tankene mine til hans familie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy A. Helgesen Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Det var ikke ment som en påstand, men heller et spørsmål om hvorvidt det faktisk lar seg gjøre å avbryte en avgang på vinsj. Jeg ser derimot at jeg burde ha formulert spørsmålet på en mer varsom måte, uten å trekke parareller til denne ulykken. Samtdig må jeg få presisere at jeg aldri har trukket noen slutning slik som en havarikommisjon evt. ville ha gjort. Jeg har selv flysertifikatet og vet at ting ofte hender fortere enn man aner. Det er masse man skal passe på og det er derfor ikke helt uvanlig at man "glemmer/feilvurderer" enkeltheter som man først blir klok på i etterkant. Uansett så er dette en svært tragisk hendelse som ikke må komme i skyggen for at to forumister er uenige... Det blir bare for dumt. Ofte kan det hjelpe å sette ting i perspektiv, og hva er vel noen bagatellmessige uenigheter veid opp mot et menneskeliv? Jeg vil gjerne avslutte dette innlegget ved å dele mine kondolanser med alle som på en eller annen måte føler seg berørt av dette forferdelige som har hendt. Jeg håper offeret har hatt et langt og godt liv! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robert Gätzschmann Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Det er greit. Det er ikke alltid lett å formulere seg rett i et forum. Mine tanker går til hans familie og venner, Elverum flyklubb og hele seilfly-Norge forøvrig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Grut Hilstad Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Uttalelse fra Elverum Flyklubb Seil: Klubben i sorg over tap av seilflykollega Jeg vil uttrykke min dype medfølelse med de som er berørt av dette tapet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.