Gå til innhold

Norwegian Eagles - Bodo Airshow, Fri 13th 2008!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Norwegian_eagles_small.jpg

-----------------------------------------------

 

http://www.bodoairshow.no/

 

-----------------------------------------------

 

Det har vært stille fra Norwegian Eagles den siste tiden, vi er vel ikke alene om at det er litt å holde fingrene i nå på starten av sommeren. Grillen skal klargjøres, bilen pusses, solen skal nytes og pilsen er kaldere enn noen ganger før!

 

Derfor føler jeg at det er på tide at vi viser litt ansikt igjen, denne gangen med en liten vri.

 

For noen uker tilbake hadde vi en heltmodig forumsmedlem som gjorde en god innsats på å kjøre igang Virtual Bodø Airshow. Vi har valgt en helt ny framgangsmåte, med airshowet som grunnstenene, dette er tanken bak eventen;

 

Det virkelige Bodø Airshow blir avholdt lørdag 14.- og søndag 15. juni 2008. I den anledning kommer det tilreisende flymaskiner, både som skal ha oppvisning, stå på static display, rundturer samt rutefly og privatfly. I anledning dette flyshowet har vi valgt å gjøre følgende;

  • Du som pilot velger deg det flyet du har lyst til å fly av de som er planlagt å delta på Bodø Airshow, listen over disse funner du fra listen her.
  • Du som pilot skal fly dette flyet fra den flyplassen dette flyet holder til/har base til Bodø. Ett eksempel er forsvarets SAAB Safari som har hovedsett på Bardufoss. Denne må da flys til Bodø fra Bardufoss.
  • Du som pilot har selv ansvaret for å innhente den nødvendige informasjonen om flyet du skal fly samt ruten som skal flys.
  • For å samkoordinere det slik at vi får en "group flight" feeling over det hele har vi valgt å sette ett gitt tidspunkt som skal være det tidspunktet vi alle skal lande på Bodø, dette betyr med andre ord heavy traffic load! Tidspunktet vi ser hverandre i Bodø er 1800 UTC / 2000 lokal tid!

 

Stikkordene er da; Kjenn ditt fly og flyrute, tenk realistisk og vær presis! (1800 UTC)

 

Det er opp til hver enkelt om man ønsker å fly sammen med andre, fly oppvisning/formasjon evt. trene på oppvisning ved ankomst. Vi kan bruke denne posten som en meldingsperm i den forstand, hvor vi avtaler slikt.

 

Da det mest sannsynlig kommer til å bli en del trafikk hadde det blitt satt stor pris på om noen kunne komme å holde oss i skinnet på Bodø, vet det sitter en god del kvalifiserte kontrollere der ute!

 

Når det gjelder fly, er det "førstemann til mølla" prinsippet som gjelder, det sier seg selv at det ikke kan fly 5 DC-3 Dakota fra Torp oppover, ikke spessielt realistisk..

 

Voice blir som vanlig via Teamspeak, VACCSCA.ORG -> Norwegian Eagles!

 

Vi SEES! :)

 

gripen.png

 

lockheed.gif

 

lufttransportjpg.png

 

sas_logo.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer opp med LN-RRB fra Gardermoen og er klar for oppvisning! :) Tar av fra Oslo ca 18:20 lokal, så beregner jeg noen ekstra holdninger der oppe ;) (Gjør det i tilfelle pc problemer som gjør at jeg må restarte osv..

 

CNO4124 | OSL-BOO | 18:20 - 20:00 | SAS Norge | LN-RRB

 

Vi sees der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir rett og slett for flaut, men jeg er nødt til å dele dette med dere! :blush:

 

Da jeg for noen dager siden satt å skrev det første innlegget må jeg ha vært i min egen lille verden, for på ett eller annet utrolig vis har jeg klart å sette opp ett arrangement (dette) på en kveld hvor jeg skal jobbe! :eek:

 

Tro det eller ei, hvordan jeg har klart å være så naiv å tro at jeg hadde fri må dere gjerne spørre om, men ei om jeg har noe godt svar!

 

Dette medfører med andre ord at jeg ikke kan delta på dette eventet, desverre! :(

 

Jeg håper uansett at dere som er så heldige å ha tid og anledning storkoser dere, i tillegg håper jeg noen tar bilder så jeg får se hva jeg gikk glipp av!

 

Einar; vi får ta det til gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...