Gå til innhold

Ryanair blir redningen


Helge Bø

Anbefalte innlegg

Nå har Ryanair bestemt seg for å ta opp konkurransen med SAS på norsk innenriks. Ruter blir allerede planlagt, og de ønsker å starte opp når SAS har kjøpt opp Braathens.

Om Ryanair kommer i gang er dette en stor seier for alle reisende pga lavere priser, får håpe dere i nord også.

Satser på at de setter inn sine splitter nye 737-800 da [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Bjørn Karlsen:

Er det noen som vet hvordan Statoil og Hydro evt. skal selge billetter? Kanskje vi snart kan gå inn på bensinstasjonen og si noe sånt som:

"Bensin på pumpe 3, en pølsemeny, og en tur/retur flybillett til Bergen takk!" [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

 

Hei.

Nå er det allerede en ordning i dag der oljeselskaper leier inn egne fly, nettopp pga manglende tilbud fra selskaper som driver enkelte ruter i Norge. Et norsk oljeselskap leier inn daglig en Fokker 50 fra NAS, som opererer på flygninger fra Møre til Trondheim. Og på de avgangene oljeselskapet har leid inn fly, er det kun ansatte i oljebransjen som får plass. Med andre ord, ingen billettsalg til andre. I enkelte bransjer er det tydeligvis mye penger ute å går, og da kan man tydeligvis gjøre som man vil.

Mvh

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Nå har Ryanair bestemt seg for å ta opp konkurransen med SAS på norsk innenriks. Ruter blir allerede planlagt, og de ønsker å starte opp når SAS har kjøpt opp Braathens.

Om Ryanair kommer i gang er dette en stor seier for alle reisende pga lavere priser, får håpe dere i nord også.

Satser på at de setter inn sine splitter nye 737-800 da [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Jojo..konkuranse hilser vel de fleste velkommen, men vi husker jo alle Color air som prøvde seg for litt siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke Statoil & Hydro starte flyselskap også?

Da kan det isåfall vel bli like fullt i lufta som det var i 1998 da vi hadde tre innenriks flyselskaper, synes å huske at lille Ålesund hadde 19 avganger daglig fra Oslo en stund [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får disse lavprisselskapene det til å gå rundt økonomisk egentlig? Hvis det dreier seg om et seriøst selskap har det vel omtrent samme utgifter som et fullprisselskap, men uten inntekter fra dyre fullprisbilletter. Så lenge de har fulle fly er det sikkert ikke noe problem, men det er jo ikke noe vi ser så mye av på det norske innenriksnettet. Og det er jo grenser for hvor mye som kan spares på mat og aviser. De tørre rundstykkene som serveres hos SAS kan jo ikke koste stort.

[ 30-10-2001: Endret av: Øyvind H. Hansen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Arne Øverland:

Ryan air kommer aldri til å gåinn på det norske markedet.

De nekter åbetale standar norsk landingsavgift.

Har dette fra sikre skilder. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Det er jo dette det nå blir en åpning for ettersom myndighetene har lovet lavere avgifter, da ble Ryanair plutselig interesert igjen.

Og dersom Ryanair gjør alvor av sine planer så tror jeg at oljeselskapene holder seg i Nordsjøen jeg [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist Ryanair prøvde seg på Sola (5 år siden) krevde ikke lavprisselskapet reduserte landingsavgifter. De FORLANGTE at Luftfartsverket på Sola KJØPTE tjenester av et serviceselskap som samarbeider med RA for 5000 kroner pr landing. LV avviste forslaget, siden har ikke Sola Lufthavn hørt noe fra Ryanair.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de gjelder de billigste prisene til Ryanair, så kan disse være vanskelige å få tak i, og gjelder ofte bare et fåtall seter på hvert fly.

Jeg kjenner noen som var i London nylig, billigste tilbud de fikk med Ryanair var drøyt 1200 t/r. I tillegg kom buss til Sandefjord fra Oslo, og tog fra Stanstead som ligger drøyt 6 mil fra London. Da kommer totalprisen fort opp i et par tusen.

Ikke noe å si på det heller forsåvidt, men det koster ofte mer enn "490 t/r" å komme seg til og fra London med Ryanair også.

Dattera til en kollega ringte forleden Ryanair, hun hadde tenkt å besøke en venninne i London i helgen. Tilbudet hun fikk: 3200,- tur/retur...! Da ringte hun riktignok bare et par dager før hun evt. skulle reise.

Men kan man bestille lang tid på forhånd og er fleksibel med utreise/hjemreisedag, er det nok mye penger å spare.

Kanskje noen her har mer erfaringer med Ryanair og tips om når man bør reise og bestille for å få de beste prisene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...