Gå til innhold

Norwegian Eagles til Bruma med nødhjelp 11. Mai!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Norwegian_eagles_small.jpg

------------------------------------------------------------------------------

 

ntbburma3XcopyX4_1210271806_1210271820.jpg

Foto: Scanpix

 

sykkstort_1210234334.jpg

Foto: Scanpix

 

-----------------------------------------------------------------------

 

Dette er en ren informasjonspost i sammenheng med flightene som blir satt opp i anledning katastrofen i Burma, mer informasjon om denne turen finner du her: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=408920#Post408920

 

-----------------------------------------------------------------------

 

Orgin: Oslo, Gardermoen - NORWAY (ENGM)

Departure time: 10:00 UTC/12:00 Local time

Arrival time: 20:40 UTC/03:10 Local time

Destination: Jangon, Jangon Intl - BURMA (VYYY)

Route: SUTOK UP607 NOTAR R58 TU G3 PAVEL A238 MIRZO G91 TOPAZ G500 CHITL J118 DURKA J130 TIPOM J147 RN J162 POMAR J121 LA A456 AAR W36 LAKET M890 LLK R460 BBN p646 PTN

Distance:4622 NM

Enroute time: 10h 40min

-----------------------------------------------------------------------------

 

_44633916_burma_cyclone3_466.gif

Foto: BBC News

 

-----------------------------------------------------------------------------

 

Scenery:

FS9-> scenery_vyyy.zip www.avsim.com

FSX-> vyyy_v3.zip www.avsim.com

 

Kart: OBS! Disse kartene er utdaterte da rullebanen er forlenget. Men det gir en grovskisse over innflygningsmønster samt flyplass. Om noen sitter på noen bedre kart så del de gjerne med oss! http://tfc.rwy12.com/docs/VYYY.pdf

 

---------------------------------------------------------------------------

 

[color:#3333FF]Vi håper at så mange som mulig har anledning til å være med! De som ikke har tid og anledning denne gangen vil kunne være med hvis det evt. skulle være behov for mer nødhjelp de nærmeste ukene, noe det mest sannsynlig blir. For dere som skal bli med, legg igjen callsign og flytype i postene under.[/color]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UPS375

B767-300ER

 

Gunnar; Vi deler ut slot tider og gater når vi har mottatt samtlige påmeldinger. :) Fristen for slot tid går ut 24 timer før avreise, men selv om man ikke får slot tid er man selvfølgelig hjertlig velkommen til å bli med!

 

På denne flighten ønsker vi at så mange som mulig skal være med, jo flere vi er, jo lettere vises vi på radarer og ServInfo. Kanskje er dette starten på en kjempebølge med nødhjelp fra Europa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått noen henvendelser fra piloter som er litt småskeptiske til slike loung haul flights. Ett felles spørsmål fra samtlige er "må jeg sitte ved PCen under hele flighten?"

 

Svaret er NEI!

 

Hva du ønsker å gjøre mens vi flyr er opp til hver enkelt, om du leser til eksamen eller vasker huset går for det samme, så lenge du er tilgjengelig. Husk at vi flyr på VATSIM og at det er andre fly rundt deg. Ha derfor til en hver tid kontroll over din egen flymaskin, og vær tilgjengelig.

 

Hvis det viser seg at du må forlate PCen over en lengre tidsperiode er det ikke verre enn at du logger av den stunden du er borte, for så å logge på igjen når du er tilbake.

 

Men det skal understrekes at Norwegian Eagles er ment som en sosial sammenkomst, det settes derfor stor pris på at du mesteparten av tiden sitter å slår av en prat med de andre pilotene på TeamSpeak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble vi fire påmeldte, litt lavt tall i forhold til forventningene, men vi får håpe det blir flere som blir med neste uke!

 

Slot og stands blir som følger, basert på flystørrelse;

 

  • UPS375 - 10:07 UTC - 208
  • SAS1534 - 10:10 UTC - 207
  • UPS468 - 10:13 UTC - 206
  • UPS1160 - 10:16 UTC - 205

 

-------------------------------------------------

 

Til dere som blir med uten å ha fått tildelt slot tid;

Cargo plattformen er nå fylt opp, benytt derfor stands 173 - 179 som ligger rett sør vest for tårnet så blir vi samlet.

 

-------------------------------------------------

 

Vi benytter oss av Teamspeak som vanlig, kanalen ligger på ts.vaccsca.org -> Norwegian Eagles. :)

 

------------------------------------------

 

Noen kontrollere der ute som sender oss av gårde? :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne vært med! Jeg liker lange turer og har faktisk aldri fløyet til den delen av verden før, men desverre skal jeg i konfirmasjon i morgen så har ingen mulighet. Håper på at det blir en tur til denne månen med norwegian Eagles!

 

Jeg så akkurat den andre posten din. 18mai ser det ut som at jeg stiller opp med en stor cargomaskin og drar til burma :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Kim, velkommen ombord! Møt opp på en av gatene 173-179. :)

 

I første omgang er det mat, medisiner, vann og annen nødvendig utstyr som skal nedover, derfor er det bare lagt opp bestilling på frakt fly. Absolutt INGEN får tilgang til Burma, så crew samt medisinsk personell må pent forlate landet umiddelbart. Bruk heller plassen til litt ekstra vann! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Så litt surt på antallet som ønsket å bli i starten, men nå ser det ut som det tar seg opp!

 

Synes det er for dårlig at man ikke kan gi så vidt 11 timer av sitt liv for å vise medfølelse og menmennesklighet til ofrene! Så dere skal vite det, dere andre som velger å legge ut på long haul i samme tidsrom uten å fly sammen med oss, samvittigheten tyngder! :o;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi først var inne på dette med at crew ikke får innslepp eller opphold i Burma blir vi som har ork og anledning nødt til å fly videre til Bangkok. Flyturen dit er på ca. 1h 05min, diverse scenery finnes på www.avsim.com

 

Jeg forstår godt de som ikke orker å bli med videre til Bangkok etter en slik lang dag, men da er det iallefall ett tilbud for de som ønsker det.

 

Rute samt kart legges ut under flighten i morgen. :) I tillegg hadde det vært gøy å få en indikasjon på hvor mange som blir med til Bangkok etter ca. 1h hvile i Yangon mens soldatene losser av flyene og får papirene klare. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lykkes i å finne noe oppdatert vær for Yangon, men værmeldingen tilsier at vi kan vente oss en del nedbør, 31'C, tett skydekke og tordenbyger.

 

Alternate er Bangkok Intl. (VTBD), værmeldingen der er litt lysere med spredte skyer.

 

Jeg vil anbefale at dere har med minimum 2h ekstra fuel. For oss som flyr Level-D blir vel dette ca. 64,2 tonn totalt for turen + ekstra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ekstra strekket til Bangkok blir jeg nok med på, men er redd vi må skille lag når vi kommer dit, da SAS flyr ut fra VTBS...

 

Slikt sett lar jeg setene bli værende, men uten passasjerer, så kan jeg ta returen til EKCH siden en dag...

 

God mulig at jeg blir med den 18. også, men det er litt usikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ar jo en lur løsning Johan! Hadde vært supert om du kunne planlegge en ankomst-tid som passet sammen med vår. :)

 

Da er det drøyt to timer til hjulene forlater norsk jord, undertegnede sitter i pilot loungen i skrivende øyeblikk, men regner med vi tusler ned til shuttlebussen om drøyt en times tid, etter litt frokost.

 

Følgende skal være med i REMARKS i tillegg til det du skriver; Norwegian Eagles relief flight. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, for et vær på VYYY. Dårlig sikt gjorde i tillegg for at vi bestemte oss for å bruke rw21, som har ILS. Alternativet var en NDB til rw03. Og med en heftig turbulens (+/- 15kn, -> variasjon på totalt 30kn) i tillegg til 4kn medvind, så er ikke det den enkleste landingen jeg har foretatt...

 

Turen opp var lettere, men ikke på grunn av været. Ved landing hadde jeg 40t frakt og litt i overkant av 35t drivstoff. Ved avgang til Bangkok var det bare de 35t med drivstoff, og jeg brukte knapt nok 1km av rw03...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en heftig tur! Aldri i verden kunne jeg forestille meg at været kunne bli så dårlig! Torden og lyn, TCB i høyder av 40 000ft +, regn og turbulens!

 

Det ble en utfordrende landing etter 10,5 timer i luften, selv fløy jeg en "mindre" maskin, men de gutta som fløy A340 og B747 hadde virkelig noe å jobbe med ved landingen!

 

En utrolig tur, det skal være sikkert og vist at jeg tar turen nedover kommende søndag også, dette var en opplevelse! :o

 

Hjelpesendingene ble tatt godt imot, flyet ble raskt lastet av og vi fikk fly videre til Bangkok uten videre problemer.

 

Bilder fra turen kommer etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...