Ole Sannes Riiser Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Continental kritiseres for deres bruk av 757 på transatlantiske ruter, pga. et litt for høyt antall episoder som har involvert mer eller mindre drivstoffmangel. Les mer her. 767 er alltid velkommen! :grin: Siter
M E Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Er jo sykt at dette skal gå ut over pilotene som artikkelen sier. Tenk å bli trukket i lønn og pensjon for å mellomlande hvis man holder på å gå tom for drivstoff... Ekstremt eksempel på at penger er viktigere enn sikkerhet? Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Ikke bra.Med dagens vekst i flytrafikken,så er nok sjansene store for at de må gå på hold før landing store ja. At pilotene skal bli trukket i lønn eller pensjon,er jo helt på trynet. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Dette tror jeg desverre ikke er noe og snakke om i forhold til kulturer i andre selskaper, det finnes opratører som har gått tom for fuel på rnw eller taxiw i Sverige flere ganger pga ukultur, men om man gjør dette til et teknisk problem så rapporters det netopp som det. Har sagt det før, du får hva du betaler for. Siter
Morten W Melhuus Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Adding fuel indiscriminately without critical thinking ultimately reduces profit sharing... Selvfølgelig er det lov å lande for å fylle mer fuel hvis man har en god begrunnelse uten at det går ut over pilotens lønn etc. Barcelona - Newark er vel på kanten av hva en 757 kan klare. Kan også tenke meg at å fly "diagonalt" over atlanteren vil i gjennomsnitt medføre mer jetstream imot og høyere drivstoff-forbruk på enkelte dager. M Siter
Stian Alexander Hoddevik Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Vel vel, uansett er det lite bra når amerikanske luftfarts myndigheter utrykker bekymring. Og når det viser seg at dei heile 23 ganger i fjor har måtte gått under minima på fuel grensa, er det ikkje bra. Greit at du har fuel i tankane enda, men somsagt det er ikkje bra. Og skal no vel ikkje gå utover pilotane om dei må nedo og fylle. jaja ekje greit :crazy: Siter
M E Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Adding fuel indiscriminately without critical thinking ultimately reduces profit sharing... Selvfølgelig er det lov å lande for å fylle mer fuel hvis man har en god begrunnelse uten at det går ut over pilotens lønn etc. Barcelona - Newark er vel på kanten av hva en 757 kan klare. Kan også tenke meg at å fly "diagonalt" over atlanteren vil i gjennomsnitt medføre mer jetstream imot og høyere drivstoff-forbruk på enkelte dager. M Ja, selvfølgelig vil jo nødsituasjoner ikke gå ut over pilotene, men jeg mener at denne "trusselen" kan ligge i bakhodet til pilotene slik at de tar større sjangser enn de burde i enkelte situasjoner. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.