Gå til innhold

Continental kritiseres for 757-bruk


Ole Sannes Riiser

Anbefalte innlegg

Er jo sykt at dette skal gå ut over pilotene som artikkelen sier. Tenk å bli trukket i lønn og pensjon for å mellomlande hvis man holder på å gå tom for drivstoff... Ekstremt eksempel på at penger er viktigere enn sikkerhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Dette tror jeg desverre ikke er noe og snakke om i forhold til kulturer i andre selskaper, det finnes opratører som har gått tom for fuel på rnw eller taxiw i Sverige flere ganger pga ukultur, men om man gjør dette til et teknisk problem så rapporters det netopp som det. Har sagt det før, du får hva du betaler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adding fuel indiscriminately without critical thinking ultimately reduces profit sharing...

 

Selvfølgelig er det lov å lande for å fylle mer fuel hvis man har en god begrunnelse uten

at det går ut over pilotens lønn etc.

 

Barcelona - Newark er vel på kanten av hva en 757 kan klare. Kan også tenke meg

at å fly "diagonalt" over atlanteren vil i gjennomsnitt medføre mer jetstream imot og høyere

drivstoff-forbruk på enkelte dager.

 

M

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel, uansett er det lite bra når amerikanske luftfarts myndigheter utrykker bekymring. Og når det viser seg at dei heile 23 ganger i fjor har måtte gått under minima på fuel grensa, er det ikkje bra. Greit at du har fuel i tankane enda, men somsagt det er ikkje bra. Og skal no vel ikkje gå utover pilotane om dei må nedo og fylle. jaja ekje greit :crazy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adding fuel indiscriminately without critical thinking ultimately reduces profit sharing...

 

Selvfølgelig er det lov å lande for å fylle mer fuel hvis man har en god begrunnelse uten

at det går ut over pilotens lønn etc.

 

Barcelona - Newark er vel på kanten av hva en 757 kan klare. Kan også tenke meg

at å fly "diagonalt" over atlanteren vil i gjennomsnitt medføre mer jetstream imot og høyere

drivstoff-forbruk på enkelte dager.

 

M

 

Ja, selvfølgelig vil jo nødsituasjoner ikke gå ut over pilotene, men jeg mener at denne "trusselen" kan ligge i bakhodet til pilotene slik at de tar større sjangser enn de burde i enkelte situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...