Gå til innhold

diverse bilder


Anbefalte innlegg

Gjest Emil-André Gundersen

Det her var ikke verdens beste bilder, men ikke verdens verste :)

masse gode vinkler,noe fint lyst og mye skarpe bilder

men ting som rød skrift osv på bildene trekker ned

prøv og ungå den stygge bakken og de rare FS skyene, rød skrift GPSer osv da blir bildene mye bedre :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, sikkert mange som kommer til å klage på at jeg syter, men sorry ass.. Jeg kommenterer fortiden veldig få bildeserier, men ja..

 

For det første. Å ha bilder som er på 1.4mb er bare... Ja, jeg finner ikke ord.

 

For det andre, første to bildene var fine, resten... Kunne du spart deg for. HVIS du skulle poste de, så kan du gjøre ihvertfall NOE med dem. Dette er ting vi har sagt til deg i over ett år!! Flere ganger!

 

Bl.a. crop tool, er noe som finnes i ett hvert bilderedigerings program, kansje bortsett fra paint. Google: gimp, eller paint.net så er det to fantastiske gratis bilderedigeringsprogram hvis du trenger det. Det skal du ta å finne crop tool, og fjerne de GRUSOMME røde linjene i toppen, som du har inkludert på så å si alle bildene! I tillegg, så må du ikke ha masse rød skrift over ditt eget fly. Hvis du trenger det for å huske callsign, eller flytype eller noe slikt, finn ett papirark og skriv det ned. Skal du poste bilder, så FJERN Det!

 

Du poster heller ikke bildet som har masse flyingtips! Hvis det fyller så mye av skjermen, slår du det enten av, eller gjør som den sier! F.eks. trykk B da ihvertfall for å stille altimiter. Og ikke ta bilde av at det står det.. Fiks det først, SÅ tar du bildet! Itillegg så er jo de to siste bildene dine så å si identiske! Med SAMME flyingtip fortsatt fremme! Samme vinkel, samme motiv, men bare forskjellig rød tekst..

 

 

Skal man først poste masse bilder, så legg ihvertfall LITT arbeid i det.. Ikke bare post bilder bare for å poste bilder.....

 

Sorry to say, men måtte bare si det.. Vi har faktisk sagt dette til deg i over ett år...

 

 

Mathias

 

 

EDIT: Når jeg posta her nå, merka jeg for ENORME filene er! Trodde først du hadde fjerna bildene, men så innså jeg at det var bare safari som må jobbe som bare f for å laste ned bildene! Tar over ett minutt, for meg som sitter på 15mbit linje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har vel sett hver og en av bildepostene til Ruben, men kritikken fra deg Mathias var ny denne gangen. Så å klikke i vinkel fordi Ruben ikke bruker kritikken fra tidligere poster til noe nyttig er bare tull, dette er faktisk en fin forbedring! :)

Men det er tydelig at så lenge posteren heter Ruben Frystad, så er enhver krass kritikk fra deg forventet...dog er den konstruktiv, så der er du unnskyldt.

 

Når det kommer til bildene: Bra Ruben, du kommer deg for hver gang du poster bilder for tiden! :) Det er ikke så altfor ofte, det er en passe bra frekvens mellom hver post! I tillegg er det fine motiver du har, du varierer mellom stemningen i bildene fra blått dagslys til fin skumring om kvelden! Det synes jeg er et pluss :)

AA har du også fått til på noen av bildene denne gangen som i et par av de forrige postene dine, det er bra, det gjør virkelig mye med grafikken! Noen mangler det AA på, og der ser man forskjellen ;) Mulig det er min skjerm som er dårlig, det skal jeg ikke utelukke!

I motsetning til de andre synes jeg også det var veldig fint med rød skrift denne gangen! Det veier litt opp for manglende historie til, for da får man litt informasjon om hvordan spillet kjører hos deg, og det gir litt mer enn kun en smakebit av grafikken! Det liker i allefall jeg. Flying tips er aldri positivt, men det kan alltids gjøres noe med i neste post, ingen er perfekte!

Moberg klager over callsign over flyet, jeg synes han skyter seg litt i foten der! Nettopp pga den røde skriften på flyet får jeg vite hva slags modell du flyr, og da slapp jeg å spørre! Kjempefint! :)

Dog kan du gjerne variere litt med rød skrift på noen bilder, og på de beste bildene kan du utelukke den skriften ved redigering, det skader ikke.

 

Alt i alt: Jeg syntes dette var bra. Det var rett og slett også godt nok, det er alltid mulig å forbedre noe, men sånn er det med alle her inne! Dette var fine bilder med fin stemning, noe mer krever i allefall ikke jeg! Det eneste jeg krever at du gjør noe med er størrelsen på bildene! ;) Hehe, det var jo helt ekstremt :P Velg PNG eller JPEG neste gang, det blir mye mindre og bedre for oss som vil se bildene! Ellers, fortsett å poste bilder med litt spenstige fly og sånt, så skal du se at det blir bedre og bedre etterhvert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karl Mathias: Nå får du roe deg ned. Safari er vel Apple? Ikke noe rart du bruker lang tid på bildene. jeg sitter på en 3 MBit linje og brukte under 20 sek på hele samlingen. Jeg benytter IE, Vista home basic. Lite tips: Apple suger. Resten av innlegget ditt er jeg forsåvidt enig i. Grusomt med all den røde skriften, og dersom han er blitt gjort opmerksom på det tidligere , så er det rett og slett sløvskap. Ta til deg tips om redigering av bildene dine, det er vel verdt det. Jeg burde nok resizet enkelte av mine siste bilder, men er så sexy med 1280 x 1650-oppløsning. Har 22 " widescreen-skjerm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite tips: Apple suger.

 

Hahaha! Dummeste jeg har hørt på lenge! Argumentasjon? Neida, bare ett tåpelig utsagn! Herrefred! Testa på andre maskinen min som kjører vista home premium, og firefox, og tok godt over ett minutt der og!

 

Og bare så du vet, jeg har vært rolig hele tiden jeg! :) Bare lei av at Ruben aldri tar til seg det vi sier til ham.

 

Mathias :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safari er vel Apple? Ikke noe rart du bruker lang tid på bildene. jeg sitter på en 3 MBit linje og brukte under 20 sek på hele samlingen. Jeg benytter IE, Vista home basic. Lite tips: Apple suger.

 

 

Eh.... hallo! Det har vel mer med linja hans å gjøre. Jeg sitter med en Mac i fanget, bruker Safari, og det tar 15 sekunder å laste denne siden.

 

Til Ruben! Bra at du poster bilder. Flyinteressen er tydeligvis på topp ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde posten min kommet frem og maskina ikkje hadde låst seg, so hadde eg komt deg i forkjøpet her hr. Moberg :grin:

 

Skulle til og seie det samme som du.

 

Men når det gjelder bilder, Ruben.

Ditte e vel nåke ta det styggaste bilde eg har sett. Eg begynde å lure på om du postar dei berre på pur f... eller ka det er so feiler??

 

I over ETT ÅR hr. Ruben Frystad har vi gitt deg konstruktiv kritikk angåande billed seriane dine. Som m.a rød tekst på bilda, anti aliasing, kameravinkler, ovs. Men du teke det berre ikkje til deg.Det går faen ikkje inn. Eller går det rett igjennom toppen på deg?? So eg berre lure på: E du tette i øyrene, eller er det noko anna so ikkje virka??

 

Derfor gidde eg rett og slett ikkje å kommentere bilda dine, og som Karl Mathias seier, folk er lei av å gi deg ris og ros når du aldri gidde å ta til etterretning det vi seier til deg. Eg e DRITT leide ta det hvertfall. Mykje bedre du ikkje postar bilder i det store og det heile.

 

Folk får reagere so dei vil på dette utsagnet, men helt ærlig so er dette MI personlige meining om Ruben Frystads bidrag på forumet. Alle er vi nye engang og dette er på ingen måte nokon ekslusiv klubb for de høge herrer som luktar dollar herifrå og ut i fjorden, MEN.. Trur dei som kjenner Ruben og bilda hans er enige i at han BØR kunne klare å vise litt bedre prestasjoner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er også svært unødvendig av han å poste disse bildene. Han bringer FS9 i et dårlig lys.

 

Makan til tøv.

 

Tok i litt for hardt der. Men det jeg prøver å si er, hvem liker å se FS9 med 0 AA, rød tekst og forferdelig bakkegrafikk? Hadde vært ok hvis han skulle fortelle oss om en flytur han hadde hatt eller noe. Men dette var bare randoms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, man kan poste hva man vil, om bildene er uten AA eller ikke er opp til den som poster. Og ved å se disse bildene sammenligner jeg med min fs og kan se at mine er ikke så bra eller så dårlig.

Har man ikke interesse av å se på disse bildene, er det bare å trykke tilbake knappen og glemme posten. La heller noen greie personer skrive en kommentar og konstruktiv kritikk på en grei måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er også svært unødvendig av han å poste disse bildene. Han bringer FS9 i et dårlig lys.

 

Makan til tøv.

 

EDIT: Paulo' date=' så du tror at dine bilder setter FS i et godt lys? Altså bilder som viser at FS ser ikke bra ut om de ikke er totalt redigerte? [/quote']

 

Bilder fra FS kan se veldig bra ut selv om de ikke er redigerte. Hvis man ikke har mulighet for å bruke antialiasing så kan man i hvertfall la vær å vise bakkegrafikk som ser jævlig ut.

 

Så Ruben, husk det til neste gang du poster da :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som har skjedd iløpet av det siste aaret her paa forumet er at kvaliteten paa bildene som blir lagt inn her er utrolig høy! jeg oppfatter dette forumet som et forum der man maa "passe" seg paa hva man poster for aa ikke bli mobbet (vist dere skjønner hva jeg mener) jeg synes at det er flott at de som ikke er saa flink med aa redigere bilder/har flott grafikk ol. tar aa legger ut bilder her

tenk om det hadde vært du som hadde lagt ut bilder her aa faatt bare negative kommentarer tilbake, da du egentlig la de ut for aa faa positive tilbake. jeg kjenner jeg blir litt irritert over hvordan forumet her har blitt... beklager men dette er mitt synspungt! tror ikke det bare er meg som sitter aa tenker det samme.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en vond smak i munnen,og en snev av kvalme av dere som rakker ned så jævlig på bildene hans.

 

Her er det en gutt som kanskje ikke er så gammel,og har dyseleksi.

Han tar bilder av spillet han har som hobby.

 

Hva så om han ikke tar bilder etter deres perfekte standarer?

Må dere absolutt kikke på de da,når han poster?

 

Forumet her skulle kanskje ha ett annet navn,som jegharrettikkeprøvdegdinjævlabesservisser.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel. Ok så har kritikken blitt vinkla på en litt feil og utenksom måte. Så derfor ber hvertfall eg om unnskyldning til Ruben og alle de andre som føler seg truffet, av det som EG har skreve. Men igjen. Dette var min mening, og ja innrømmer den var lite igjennomtenkt på enkelte punkter.

 

FS er en hobby folkens, et spill!! For folk i alle aldre og på alle nivå. La oss ikkje gløyme det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...