oddhspjoetvold Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Her er noen bilder av mitt første prosjekt Cockpit: Eksteriør: Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Wow, dette kan du så det holder...ser kjempe intrs ut... Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 5. april 2008 Premium Medlem Skrevet 5. april 2008 Ja nå er du fanget, i dine egne utfordringer og våre forventninger :grin: . Morsomt fly du har valgt som "prøveklut". Skal bli spennende å følge prosjektet. eeeeeh,....du har vel ikke sluttet helt med repaint av andre fly?? Hadde håpet du skulle kaste deg over RealAir sin nye spitfire :whistle: . Vi kunne trenge en norsk utgave, og det er ikke så mange i miljøet som maler warbirds til FSX . Siter
oddhspjoetvold Skrevet 10. april 2008 Forfatter Skrevet 10. april 2008 Ja nå er du fanget' date=' i dine egne utfordringer og våre forventninger :grin: . Morsomt fly du har valgt som "prøveklut". Skal bli spennende å følge prosjektet.eeeeeh,....du har vel ikke sluttet helt med repaint av andre fly?? Hadde håpet du skulle kaste deg over RealAir sin nye spitfire :whistle: . Vi kunne trenge en norsk utgave, og det er ikke så mange i miljøet som maler warbirds til FSX . [/quote'] Ja, skal si dette er utfordrende. Her er mer progresjon, intet er som å teksturere sitt eget fly Når det gjelder Real air sin Spit, tror jeg nok det ikke blir meg som painter den, kanskje Jens-Ole? Her er dyret med flottører og litt paint, nå gjenstår det bare å teste den i lufta... Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 11. april 2008 Premium Medlem Skrevet 11. april 2008 Jøss,...må si du arbeider raskt!! Blir bare mer og mer imponert her . Hvordan løser du utfordringen med air-fila? Når det gjelder Real air sin Spit, tror jeg nok det ikke blir meg som painter den, kanskje Jens-Ole? .....mnja, tror Jens-Ole fortsatt holder seg til FS9?? Siter
oddhspjoetvold Skrevet 12. april 2008 Forfatter Skrevet 12. april 2008 Da var dyret i lufta Når det gjelder air fila, starter jeg med en Piper Cub og tar det derfra Siter
Tommy Bernes Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Jøsses, det var en artig liten sak... håper denne kommer ut i filbiblioteket. Siter
Morten Alexsander Hovik Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Ser bra ut dette her Men ser på elevatorene at det er litt svarte skygger, det kan enkelt rettes på med å ta vekk smooth på den flaten som går loddrett ned, om du skjønner hva jeg mener, ser også at det er litt ujevnt ytterst på vingetuppene er veldig lite som skal til å få det helt smooth , gøy å se at det er flere som lager flymodeller i fsds Modellen ser imponerende bra ut til nå stå på Siter
oddhspjoetvold Skrevet 14. april 2008 Forfatter Skrevet 14. april 2008 Men ser på elevatorene at det er litt svarte skygger' date=' det kan enkelt rettes på med å ta vekk smooth på den flaten som går loddrett ned, om du skjønner hva jeg mener, ser også at det er litt ujevnt ytterst på vingetuppene er veldig lite som skal til å få det helt smooth [/quote'] Takk! Det gjorde susen, lurte egentlig på hvordan bli kvitt elendigheten :-) Siter
oddhspjoetvold Skrevet 20. april 2008 Forfatter Skrevet 20. april 2008 Nå med en ganske simpel bump mapping og spec map Siter
Gunnar van der Meeren Skrevet 20. april 2008 Skrevet 20. april 2008 Dette ble jo et meget bra resultat, Odd! :grin: ....og hvordan er flyegenskapene - var det vanskelig å få dette til? He, he...ser at du også har fått sponsorer :cool: Siter
oddhspjoetvold Skrevet 20. april 2008 Forfatter Skrevet 20. april 2008 Dette ble jo et meget bra resultat' date=' Odd! :grin: ....og hvordan er flyegenskapene - var det vanskelig å få dette til? He, he...ser at du også har fått sponsorer :cool: [/quote'] Hei! Ikke spesielt vanskelig, men mye pirk og mye lesning. Når man kan male fly er man halvveis i å modelere. Nå er ikke modeleringen den største utfordringen, men det å lære seg å bruke nye programmer, lesning av SDKen, få ting til å virke, programere gauges, air-fila, texturere, mye prøving og feiling, og med FSDS+FSDSX tweek av Dave Nuñez lønner det seg å kunne noe C++ programering, ihvertfall hvordan dette funker og en del mer. Nå gjenstår det å lage en virtuell cockpit, skjære ut og modelere kontrollflatene og en del andre justeringer. Flyegenskapene tilsvarer en Piper Cub J3 med noen modifiksjoner. Druinen er raskere på tross av en mindre motor og en del andre forskjeller, men jeg kommer nok til en nogenlunde troverdig air-fil. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 20. april 2008 Premium Medlem Skrevet 20. april 2008 Har sagt det før, du imponerer!! Og det gjelder fortsatt ! Må si denne modellen begynner å røske kraftig i nervesenteret for flyinteressen. Begriper ikke hvordan du klarer å holde så bratt lærekurve, men jeg setter stor pris på dine bidrag i FS-miljøet!! Siter
oddhspjoetvold Skrevet 21. april 2008 Forfatter Skrevet 21. april 2008 Takk for det :cool: Det blir tre modeller, et sjøfly en uten canopy og en med + wheelspats Siter
Tom Arild Hansen Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Jøss! Dette er suverent!!! Har du laga alt fra skratsj her? Siter
Stian Rolandsen Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Jeg er imponert... Helt rått hva du får til!! Mangler kun en med Australsk registrering så man kan herje vilt down-under med denne doningen. Siter
oddhspjoetvold Skrevet 27. april 2008 Forfatter Skrevet 27. april 2008 Jøss! Dette er suverent!!! Har du laga alt fra skratsj her? Hei! Ja' date=' og jeg har planer om å gjøre alt selv inklusive gauges.Det er mulig jeg lager en fs9 versjon, det synes som om det er lettere å konvertere den til fs9 enn omvendt. Eksteriøret er mer eller mindre ferdig, nå gjenstår arbeidet med virtuell cockpit og her er hva jeg har hittil: I arbeid: [img']http://i164.photobucket.com/albums/u36/Wyrneh/Project/vc1-1.jpg[/img] In flight: Siter
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 Fy flate dette her blir bra Siter
oddhspjoetvold Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Skrevet 1. mai 2008 Melder meg gjerne som beta-tester. Takk! Kontakter deg når jeg nærmer meg slutten :cool:. Siste oppdatering synes kanskje ikke så godt' date=' men tok ganske lang tid: A)Gummilister rundt vindusfestene, B)bolter som holder plexiglasset fast, B)gjort en del forstørrelser på motorkontrollene, C)noen ekstra detaljer på panelet, D)større pedaler, F)fester til sideroret, G)Tighta inn på eksteriøret H)Omgjort plexiglasset I)Ny texturering [img']http://i164.photobucket.com/albums/u36/Wyrneh/Project/1-3.jpg[/img] Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Jøss! Sist gang jeg var innom posten hadde du nettopp begynt å forme "skallet", og nå er du igang med panelet! Jeg må si jeg er imponert over hva du har prestrert, all honnør fra min side iallefall! Siter
Frode Skibrek Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Må være FS9-utgaven jeg kan teste da... Trives ikke helt med FSX og har derfor ikke gått over enda. Siter
David Gabrielsen Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Herregud, jeg er DYPT imponert! Er dette noe spesielt fly, eller er dette "oddhspjoetvold MK I"? Rett og slett fantastisk. Siter
Audun Braastad Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Ja, dette var imponerende! Omtrent hvor mange timer har du brukt på flyet til nå, tror du? Siter
oddhspjoetvold Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Skrevet 9. mai 2008 Herregud' date=' jeg er DYPT imponert! Er dette noe spesielt fly, eller er dette "oddhspjoetvold MK I"? Rett og slett fantastisk. [/quote'] Takker :cool: Dette flyet er dessverre ikke min oppfinnelse, den har eksistert og eksisterer som en Druine D.31. Det er en gammel klassiker fra 60 tallet og finnes i mange varianter. De fleste er selvbyggerfly, men noen ble fabrikkprodusert under det britiske selskapet Rollason. Flere av disse hadde en folkevogn motor som kommer til å bli en av mine varianter. Nå har jeg brukt en del tid på å lese hvordan kode xml gauges noe som ikke var så fryktelig vanskelig ettersom jeg kunne en del html tagging. Interessant nok lærte jeg html for rundt 10 år siden og etter noen år da mange programer som gjorde dette enkelt (f.eks dreamweaver) følte jeg at jeg hadde kastet bort tiden med pirk. I dag ser jeg at dette har vært meget nyttig :grin: Nå har flyet gauges som virker og en del andre forbedringer ikke uten mesteren Rick Pipers uselviske tilbud om hjelp. Takket være han vil flyet stalle ved nøyaktig 33 knots og mye annet han lærte meg. Som dere ser har jeg laget en norsk versjon for å teste ut forskjellige tekstureringsmetoder, inklusive bump (normal map) og specular map. Til Audun: Ja, dette har jeg brukt mange, mange timer på :eek: og regner med at jeg per i dag er omtrent halvveis. Legg bare merke til den yttre modellen som trenger en god del bearbeiding :sick: Men jeg er nærmere målet nå enn siste postering :cool: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.