Daniel Larsen Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Skrevet 30. mars 2008 Takk for en sykt bra kveld Hilsen Arrangøren. Siter
Anders Henriksen Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Takk til alle for en super kveld! Ble noen turer på meg, logget opp på gate 18 på Bodø, turen gikk til Tromsø som CNO 4576. Vel nede på Tromsø lufthavn gikk turen videre som CNO671 fra tromsø til alta, ble først holding på RATUL, mye trafikk ble jeg fortalt Etter et par minutters holding bar det videre ned mot ILS rwy 11 på alta og dagens første missed approach pga. sikt. Jeg fikk spørsmål om jeg ville diverte til Bardufoss men vi tok sjansen på en ny approach. Alle ting var 2 denne gangen, fikk øye på rullebanen på rundt 600 fot. Så bar turen videre til Bardufoss, en flott approach ned til rwy 10 som terrenget stuper seg ned mot, fantastisk! Siste turen ble til Evenes fra Bardufoss, her ble det hektisk for evenes approach da vi plutselig ble endel som ville på ILS'en Kom endel for høyt inn så det ble dagens andre missed approach. Men approach guidet meg inn til ILS'en igjen og ned bar det mot rwy 17. Takk til alle som satt idag, for en gang skyld deltok jeg som pilot og koste meg Siter
Vegard Mardahl Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Takker alle hyggelige atc'er utover eventet. Jeg fløy selv enva-engm-enva-enbo-entc-engm. Håper på flere av disse, dette var skikkelig gøy Siter
Andreas Nysveen Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Jeg som hadde gledet meg til denne eventen!' date='men noe dukket opp.Så det ble bare med en stakkars Bodø-Trh tur på meg. [/quote']Ja jeg så etter ICE373, men så ikke noe til deg der, jeg håper du har muligheten ved neste event Siter
Tore Urvik Skrevet 30. mars 2008 Skrevet 30. mars 2008 Jeg kom litt tidligere hjem fra Arendal enn "fryktet", og fikk satt meg ned som ATC på ENBO_APP etter Nysveen... Det ble første timen eller så 3 arrivals og 5-6 departures. Nokså livlig for meg som ikke er veldig kjent med ENBO (sist jeg var der var jeg TWR). Det blir bedre neste gang - jeg lover! Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Jeg som hadde gledet meg til denne eventen!' date='men noe dukket opp.Så det ble bare med en stakkars Bodø-Trh tur på meg. [/quote']Ja jeg så etter ICE373, men så ikke noe til deg der, jeg håper du har muligheten ved neste event Takk for det,Andreas!Er det atc i Norge flyr jeg der som regel.Før var jeg fæl,og fløy nesten bare i usa :grin: Siter
Paulo Fernandes Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Takk for et flott event! Proff ATC som vanlig i Norge! Jeg fløy Oslo-Tromsø SK4432 og Tromsø-Oslo som SK4437. Kjempekoselig å fly i Norge i går Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Koste meg godt i går kveld, takk for ett flott event! Dog, ett lite irritasjonsmoment var at jeg to ganger gjore grunndige forberedelser til en gitt destinasjon, og begge gangene hadde ATC logget av før jeg rakk å starte motorene nede på Bodø. Det var nesten så jeg ga blanke i hele greia, men viste at vi hadde ett utvalg stabile kontrollere på de flyplassene jeg besøkte (takk til dere, da dere reddet kvelden min!) Samme scenario forløp seg under en event i Egypt tidligere i uken, kontrollere på og av i tide og utide, rett og slett frustrerende! Beklager for at jeg forsvant i går Gunnar, nettet mitt tok kvelden, men jeg fikk levert investorene slik at de fikk tatt første morgenfly fra Bodø på morgenkvisten. :grin: Siter
Tore Urvik Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Hei Ivar... Bare så du vet; jeg logga først av når du hadde vært "lost" på radar screens i 10 minutt (minst). Jeg konstaterte at vi ikke hadde noen fra 330 tilgjengelig, og guttene på HRS-N mente at du hadde såpass med trening som bush-pilot at de hadde ikke tenkt å sende noen å lete etter deg før dagslys... Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Ikke'no problem, Ivar. Jeg regnet med at det var noe slikt som hadde hendt da du plutselig forsvant fra både radarskjerm og rullebane på din "backtrack" av rw29 Siter
Aslak Iversen Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Samme scenario forløp seg under en event i Egypt tidligere i uken' date=' kontrollere på og av i tide og utide, rett og slett frustrerende![/quote'] Det er nærmere virkeligheten enn du aner. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 1. april 2008 Skrevet 1. april 2008 Hei Ivar... Bare så du vet; jeg logga først av når du hadde vært "lost" på radar screens i 10 minutt (minst). Jeg konstaterte at vi ikke hadde noen fra 330 tilgjengelig' date=' og guttene på HRS-N mente at du hadde såpass med trening som bush-pilot at de hadde ikke tenkt å sende noen å lete etter deg før dagslys... [/quote'] Hehe! Jeg kan forstå at frustrasjonen bygger seg opp hos flygelederne som sitter å "venter" på ett fly som NESTEN er der, før det forsvinner fra radaren.. :grin: No hard feelings, var uansett en artig og sosial kveld! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.