Gå til innhold

Døde i lufta!!


Anbefalte innlegg

Sikkert ingen hyggelig episode for noen av de ombord eller pårørende.

Opplevde noe lignende med Norwegian fra OSL-CPH sommeren 2006. Heldigvis døde ikke personen ombord, men gikk inn i bevisstløs tilstand og våknet opp igjen flere ganger før landing på Kastrup. Heldigvis fikk damen plass til å ligge bakerst i flyet frem til landing. Hvordan det gikk videre er jeg ikke sikker på, men jeg forlot flyet sist, og da var hun ihvertfall våken.

 

Det er vel ingen hemmelighet at flyturer ofte er kombinert med mye stress for enkelte. Noen har vel heller ikke forstått at alkohol og trykksatt kabin med veldig tørr luft er en dårlig kombinasjon. Særlig på lengre turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traumatiske situasjoner, alvorlig skade, bevistløshet, i værstefall død er vanskelig nok å legge bak seg for alle personer som er involvert eller vitne til en slik hendelse. Hvis man da i tillegg er fratatt muligheten å "komme seg bort" derifra blir jo hendelsen ekstra traumatisk for de involverte, da samtlige av de ombord på dette flyet i denne episoden. Heldigvis er det somregel sak kyndige på området der for å hjelpe, men tungt nok å få på avstand uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trasig sak, dessverre. Jeg må si meg enig med Ivar når det gjelder at det å oppleve en person som dør, samt å bare se en død person er ofte traumatisk nok til å plage enkelte for resten av livet. Når de på nær avstand opplever at noen dør at Hjerteproblemer (Som ofte medfører sterke smerter) spesielt om dette var ett hjerteinfarkt, vil det fort bli meget traumatisk. Har selv opplevd pasienter med hjerteinfarkt, og det er ikke lite smerter de har. Nå tror jeg heller ikke fly har lov til å ha med seg morfin og annet smertestillende ombord, slik at denne stakkars personen hadde fått døyvet litt av smertene sine.

 

Må vært en rimelig hektisk stemning på flyet på resten av turen, forferdelig sak som tidligere sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært kjedelig situasjon, men som desverre skjer fra

tid til annen i alle flyselskap. Spesiellt charterselskaper

har jo naturlig nok en noe høyere prosentandel.

 

Det varierer litt fra selskap til selskap, men har selv

vært med på å gi pax bl.a. nitroglysering (Nitromex) ved

hjerteflimmer/infarkt som bl.a. finnes i minst en av de

tre kit'ene ombord. Bl.a. Doctors Kit som kun kan brukes

av helsepersonell som evt. er ombord - så totalt sett har

man en god del medisin ombord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...