Gå til innhold

Norwegian Eagles - Paris, Charles de Gaulle 9 mars


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Da var vi omsider underveis! Godt å være i luften igjen! Om dere kontrollere og piloter som tok slot systemet i bruk, hadde vært flott med en tilbakemelding på hvordan dere synes det fungerte slik at vi evt. kan gjøre dette som en fast rutine. Etter min oppfatning funket dette utmerket, men så var jo jeg først avgårde og fikk derfor ikke med meg "rushet" i den forstand. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med Slot funket veldig bra, men det er noen som må passe tiden sin bedre. Og sjekk for all del Mikrofon før man skal ut å fly, det var en som nesten umulig å høre, men gikk etter hvert. Så Ivar, JA bruk slots neste gang også! ( Så lenge Pilotene passer på tiden selv, går alt glimrende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slot tider fungerer utmerket, artig å se at Ice373 var rolling mindre enn 60 sek etter angitt slottid (iflg. min klokke). Det som det imidlertid er vanskelig å hensynta med slike slotsystemer er hvilken load av andre piloter som ikke er med på Norwegian Eagles opplegget. Disse kan vi som ATC selvfølgelig ikke overse da de har like stor rett til å bli betjent som dere. Det bør derfor kanskje også taes med i planleggingen at det er noen ledige slots innimellom. Nå var ikke dette noe problem denne gangen, det var noen få andre flights, og det gikk stort sett greit.

 

En annen utfordring som har med gateplanlegging å gjøre er å få plassert de som f.eks. har default FSX-scenery på gatene 18X, slik at de ikke står på 4X eller 5X og blokkerer L / L1 for dere som har NorwayAirports inne (som er det som vi har som default i ATC-klienten). Det var en slik situasjon nå, som ble løst med at jeg spurte om vedkommende kunne flytte seg til gate 186 (noe vedkommende gjorde med en gang :) ) Hadde vært litt ille om vedkommende logget seg på Vatsim i det øyeblikk en taxet ifra en gate på sørsiden...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En annen utfordring som har med gateplanlegging å gjøre er å få plassert de som f.eks. har default FSX-scenery på gatene 18X' date=' slik at de ikke står på 4X eller 5X og blokkerer L / L1 for dere som har NorwayAirports inne (som er det som vi har som default i ATC-klienten). Det var en slik situasjon nå, som ble løst med at jeg spurte om vedkommende kunne flytte seg til gate 186 (noe vedkommende gjorde med en gang :) ) Hadde vært litt ille om vedkommende logget seg på Vatsim i det øyeblikk en taxet ifra en gate på sørsiden...

[/quote']

 

Har en viss følelse av at dette kanskje var meg :D Men det gikk bra til slutt, så jo at gate 53 ikke var helt logisk plassert, kan man vel si :) :)

 

Mvh Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synnes Slot tid systemet fungerte kjempe bra... Fikk litt problemer med FSen når jeg skulle starte, så kom litt sen ut fra gate, men var på runway ganske nøyaktig 18:15UTC... Men var meget nær å miste slotten pga. en 757 som startet å takse litt før meg men hadde slot 5min etter meg... Men det ordnet seg... Eneste var jo at jeg ble 2-3min delayed i forhold til slot pga. jeg måtte vente på nok separasjon mellom meg og ett annet fly.

 

Kjempe artig å få vært med på dette Ivar. Har prøvd å delta på alle de andre flightene men ikke fått fullført pga. PC krasj. Nå har jeg endelig fått meg ny PC, så nå skal jeg sørge for å få deltatt på hver tur!

 

Synnes jeg hørte noe om at neste tur ikke er nå til helgen, men helgen etter kan det stemme? Altså den 23Mars?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var nok en vellykket tur! Heftig med trafikk når vi fikk blandet Norwegian Eagles crew'et, samt annen trafikk på VATSIM. Snakket litt med approach kontrolleren etter at dere hadde logget av på min tur til Brussels, han var glad at rushet var over og at det var litt av en prøvelse. Jeg regner med de har fått med seg at vi har en flight videre til London og Gardermoen 23. mars , og at vi også da kan forvente oss flott ATC service på CDG, LHR og OSL!

 

Når det gjelder det med slot tider og annen trafikk så overlater jeg det til dere kontrollere. :) Selv tar jeg jobben for å sette opp slot tider så man har noe å gå ut ifra, men det er dere som syvende og til sist sitter med avgjørelsen om hvordan dere ønsker at trafikken skal flyte. Vi fikk jo også med oss 3-4 som ikke hadde fått utdelt slot tid, men som uansett kom seg litt fram i køen på en ledig tid, dette var jo kjempebra! Min erfaring er at dere flyveledere gjorde en super jobb, og at jeg ikke tviler ett sekund på at dere selv tar de rette avgjørelsene mht. trafikken. Takk for hjelpen! :)

 

Til dere som ikke er helt sikker på når neste tur er, så vil denne bli holdt 23. mars. Turen går da fra Charles de Gaulle til Heathrow, og videre til Gardermoen. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg' date=' eller er det slik at jo flere som er online på Vatsim, jo lettere er det å få den berømte OOM (out of memory) ?

 

Jeg kan fly dag og natt her i norge med flere online, men med engang jeg skal ta en langtur med Eagles så kan du være sikker på at hele greia kræsjer .. :(

 

Mvh Nils, frustrert [/quote']

 

Det stopper opp til meg i flere sekunder,når folk joiner og leaver sesjonen.Jeg trodde før at fs kræsja da,men fikk forklart at det er bare og vente,så er det i gang igjen.Vet ikke om det skyldes din fs crash da.men det skjer i områder med masse trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var nok en vellykket tur! Heftig med trafikk når vi fikk blandet Norwegian Eagles crew'et' date=' samt annen trafikk på VATSIM. Snakket litt med approach kontrolleren etter at dere hadde logget av på min tur til Brussels, han var glad at rushet var over og at det var litt av en prøvelse. [/quote']

 

Jepp det tviler jeg ikke på.Jeg måtte mase på han 2 ganger før han sa noe til meg :grin:.Her så vi ett klassisk eksempel,hvorfor paris center burde ha vært på.

 

Men alle fly kom velberget fram vi jeg tro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...