Fredrik Edvardsen Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Noen som er intressert i å ta en liten "Spotting" tur i høst ferien?? Jeg vet om et helt supert "Spotting" sted like ved Rygge HF (link til et par bilder under,bildene av F-5,Starfighter og AWACS er tatt der med et 135mm kamera...) Noen som har lyst ta kontakt gjennom mail eller post her,hadde vært sikkelig kult om mange ble med. Forresten er det noen som vet om det kommer noen utenlandske\\spesielle fly til Rygge i Høstferien?? http://www1.airpics.com/search.php?string=Fredrik+Edvardsen&si=0&count=10&st=1" TARGET=_blank>Airpics.com bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Rasch-Olsen Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Hey Fredrik! Ja, har lyst på en spotting tur i ferien. Hadde vært kult med en militær plass.... Hvor bor du? Jeg bor på manglerud i Oslo. Vi kan jo snakkes på mail hvis det blir aktuelt med en tur. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 27. september 2001 Forfatter Del Skrevet 27. september 2001 Hei Tore,jeg bor i Råde ca 500m fra Rygge HF. Det er koselig at du har lyst til å være med (ahhh F-16 som tar av nå hehe (klokka 21.26)) Vi kan jo avtale tid på mail. Noen flere som vil være med så er det bare å si ifra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Flak Skrevet 27. september 2001 Del Skrevet 27. september 2001 Gjett om jeg hørte bråket fra F16 da det passerte over nordre Vestfold ca kl.2130. Også så lenge det varte. Må ha vært mer enn en pulje? Gunnar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 27. september 2001 Forfatter Del Skrevet 27. september 2001 Talte 4-5 takeoffs (litt vanskelig å bedømme utfra lyden),det var en del oppe i går også. Kunne se de herfra var sikkelig kult så bare burneren og landingslysene! Forresten noen andre som har prøvd å "spotte" når det er mørkt,slett ikke like lett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sten Arne Bryde Skrevet 29. september 2001 Del Skrevet 29. september 2001 Hei [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] jeg har kjørt litt runt rygge å sett etter spotter steder, men jeg har aldri funnet noe særlig, så tips hadde vært bra [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] jeg vet det er ofte at F16 driver med nattflyving,men det er skjelden det har vært så sent som 2130, det har stortsett vært i 17-18 tiden, det var ialle fall det da jeg var i Bodø for endel år siden, jeg var stasjonert på 334 skavdron som CC-assistent der, så jeg har sett endel nattflyving, men som jeg sa 2130 er veldig sent. har du tips på spotter steder,så er jeg takknemlig for det vennlig hilsen sten arne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 29. september 2001 Forfatter Del Skrevet 29. september 2001 Hei Sten Arne de samme F-16 landet igjen ca klokka 0015. Spotting sted kan jeg selfølgelig hjelpe deg med,du må dra et lite stykke unna Rygge HF. Kjør til du kommer til et bolig felt som heter Solbakken,der er det en vei som går opp til en liten bukt i Vannsjø som heter grimstad bukta,kjør opp der. Kjør over brua nå har du en grus vei på venstre side (som går inn i skogen (også en bom der)) Ta den veien inn i skogen et lite stykke å gå,du kommer etterhvert til en liten lysning med to store porter på venstre side ved siden av de er den en liten sti (om jeg har gått opp [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Gå opp der nå kommer du opp på en grusvei,følg den opp bakken nå skulle du stå midt mellom tre bunkre,en liten en stor og en som nesten er ned gravd. Gå opp på den stor (til høyre) supert spottig sted (bare til å sette seg å vente litt) Kan godt låne en av stolene som står inne i bunkeren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sten Arne Bryde Skrevet 30. september 2001 Del Skrevet 30. september 2001 Hei [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] det er kjempe,skal finne en dag jeg har fri på jobb å komme meg nedover en tur. jeg ser på de bildene du har på airpics, var det åpen dag på rygge i september ?? jeg hørte at den var kanselert pga usa tragedien ?? S A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 1. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2001 Ja et par av de er fra Åpen dag på Rygge,men i fjor,det var jo som du sa dessverre kanselert i år [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 2. oktober 2001 Del Skrevet 2. oktober 2001 332 er på Ørlandet noen dager, så aktiviteten blir mindre på Rygge. I dag har 2 F-5 vært i luften. 2 norske f-16 og en dansk F-16 landet litt før kl 11. Jens-Ole Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 2. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2001 hmmm vet du når de kommer tilbake?? Så forresten to F-16B som tok av denne veien (dvs.mot Råde) i stad. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.