TOS Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Ja ettersom eg vart påtvinga fotografjobben av Ivar, så får eg vel slengje ut nokte bilete så ikkje han går berserk :grin: Me var vel 10-12 stk som møtte opp på Gardermoen når klokka nerma seg 1700Z. Merkeleg nok var det berre 7 som kom fram. Så litt svinn er det tydelegvis på slike turar til søren. Men uansett, me fekk god dekning av ATC, Ground, Tower, Departure og Center var pålogga og dirigerte oss ut etter alle kunstens reglar, og me kom oss av gårde. Enkelte litt mindre forseinka enn andre. Og etter maaange rare utbrudd på TeamSpeak serveren pga diverse problem med flightsimmar som krasja og datamaskinar som gjekk i stå, så kom me oss nå ned til slutt. Om eg ikkje hugsar heilt feil så var det ein som brukte 5 forsøk på å komme ned før han greidde det hehe. Men over til bileta. Air France 14 gjer klar til oppstart på Stand 185. Utanlandsterminalen er rimeleg full av fly som skal til søren idag. Og i alle slags fargar, blå og kvite, raude og turkise. Søren er målet, og varme og billeg øl. Eg får etterkvart klarering for "pusj ænd start", og trilla atterover medan viftene vart sveiva igang. Og etter det fekk eg jo til og med klarering for å ta drosje til bane 19L (taxi clearence for dei som er litt trøtte :grin: ) Vel framme ved 19L så snik søren med Werner Rafteseth seg ut foran meg. Men eg kom meg nå i lufta etterkvart eg også, og legg kalde Gardermoen bak meg. Og oppetter gjekk det. I ein heidundrandes fart. Sjølv om me hadde ei avgangsmasse på godt over 160 tonn. Overhead panel er sjekka og alt er som et skal vere. Sjekkar progresjonen på veg opp imot FL340 som er første marsjhøgde på turen. Ser på TCAS'n at eg tek innpå Werner under utflygninga. Etterkvart så hamna me over England, og London Center tok imot oss med opne luftrom og mykje radiomas. Eg driv og trøkker på FMC'n for å få lagt inn innflygningsruta me skal nytta når me kjem fram. Over Spania fekk eg visuell kontakt med Werner, og vart litt overraska over at maskina hans klarte å fly slik som den såg ut :grin: Solnedgang over Spania. Alt er normalt og me fresar igjennom lufta med 0.85 gangar lydfarten. Etterkvart vart det berre mørkare og mørkare. Og enkelte såg litt mørkt på å kome fram sidan datamaskinane deira dreiv og skrudde seg av og på og dansa Daniel rundtom på databordet. Over sørkysten av Portugal og det heile ser svart ut utaføre. Men etter lang og lenge og lenger enn langt, kom me omsider til Kanariøyane. Her er eg under innflygning til bane 03L. Nermar oss DME ARC'en som tar oss inn til ILS kursen. Me er etablert i ein perfekt 10DME ARC inn imot ILS kursen. Hjula er ute og lysa er på og det ser ut som julafta der me kjem rasande innover imot Gran Canaria med ein haug ferielystne nordmenn i alkoholisert utgave. Etablert på ILS03L. Sjårt fainal rønnvai sirro trii lefft. Og me bremsar det me klarar. Werner dundrar i asfalten like bak meg. Og slik såg kartet ut etter at me hadde landa. Den resterande bataljonen med ferielystne pensjonistar med høg promille kjem innover i metallrøyr på rekke og rad. Slik såg det ut i dagslys med DC-3 i forgrunnen då resten kom inn. Og her har me rampen i dagslys. Takkar for turen alle saman. Ser fram til å fly til Alicante neste helg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Alexander Hoddevik Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hjartet mitt sler doble slag og eg får nesten ei tåre i augekroken når eg ser story og bilder frå deg. Skal hive meg med til Alicante neste helg. Sånn!! NO Ivar far.. Må du væra nøgd As Always: Ei flott forteljing og flotte bileter Torstein Dette med nordmenn i alkoholisert utgåve er vel ein kjend attraksjon på kanari no etterkvart :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Fy søren for noen flotte bilder av turen til søren. Nesten så det er synd at eg måtte fly i stedenfor å være med på dette . Veldig vakkert og ser ut som dere hadde en artig tur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 At me hadde ein artig tur, DET kan du vere sikker på. Utruleg mykje rart som vert diskutert på team speak serveren og mykje moro undervegs. spesielt artig var det når me nerma oss og folk byrja å koordinere innflygninga opp imot andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Herlig Torstein! Jeg er glad for at jeg utnevnte deg til fotograf, mye stilige bilder! Spessielt god stemning var det på det bildet hvor du er på short approach, du bare føler at de som sitter i radene bak i flyet begynner å bli klare for å hoppe i seng på hotellrommet. Vi hadde uten tvil en helt fantastisk tur, som Torstein nevner så hadde jeg datakrasj 5 ganger under turen, men selv etter 5 oppstarter og to forskjellige fly satte også jeg hjulene på bakken! :grin: Stemningen var helt på topp, fikk egentlig litt MER FS hekta etter turen i går, så nå sitter jeg her, fri har jeg men fortsatt så klarte jeg ikke sove ut morgenen da det klør i fingrene etter å holde i en flyspake. :grin: Tror turen går til Spania i dag også gitt, evt. en tur til USA. Jeg oppfordrer alle som har mulighet førstkommende søndag om å bli med Norwegian Eagles til Alicante! Makan til avhengighetsdannende selskap og turer har ikke jeg opplevd før iallefall! Takk for turen gutter, på snarlig gjensyn! :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Oi, oi, oi. Det her så virkelig morsomt ut. :grin: Flotte bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Takk for turen! Utrolig flotte bilder! Dette var en fantastisk tur altså! Anbefaler alle som har muligheten for å bli med på neste tur. Jer skal forøvrig i mitt eget familiebesøk, så har ikke muligheten =( Jeg ser du er på vei til Alicante Ivar, hvordan virker 767'en i dag da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Slenger på et bilde fra når alle er parkert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Jeg ga opp etter at pc-en/simmen kræsja 6 ganger (ja du hørte 6 ganger). Så får ta det igjen en annen gang da =). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Flotte bilder Torstein.Jeg hadde det kjempe hyggelig da jeg var på teamspeak med dere.Morro og høre historier fra real life flyging,og Cpt Ivar sine announcments til pax. :grin: Tok ett screen jeg også.Av en trønder trio.(skulle ta flere,men AES fjerna gatene mine) :grin: parkert 22.35 zulu time ca. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Ubernice!! Dette kan man vel kalle en velutfylt raport fra NE sin første utflukt.. Knallflotte bilder!! Jeg kjenner suget i magen og mimrer tilbake da vi hadde disse flotte "Gutta på tur" flightene. I'm in to next leg Gran Canaria-Alicante! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Ubernice!! I'm in to next leg Gran Canaria-Alicante! Bare for å unngå missforståelser, vi flyr fra Gardermoen til Alicante. Men uansett er du hjertlig velkommen! :grin: Til oppdatering så kjører simulatoren og 767'en som bare det i dag! Hadde en vellykket tur til Alicante uten noen form for problemer, og nå har jeg bare en time igjen før jeg skal lande på St. Maarten enroute fra Madrid. Med andre ord, den har holdt seg i over 9 timer uten feil ennå! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Kan det være noe med at det var så mange fly rundt deg som gjorde at pc'en slo seg vrang i går kanskje? hvis du prøver å senke frame raten på traffic fly inne i SB neste gang vi flyr sammen, hvis du skulle støte på problemet igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.