Gå til innhold

Flightsim-Lan Trondheim/Værnes


Vegard Mardahl

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg og Filip Gundersen har tenkt litt på dette.

men før vi legger ut eksakt dato så må vi vite hvor mange som faktisk er intresert i dette. Lanet kommer til å foregå enten på Rica hotell værnes eller et annet hotell i byen. det blir som sagt en del kostnader for å arrangere dette i en konferansesal på et hotell så inngangspris blir det.

Datoen blir mellom 15 og 24 februar som er vinterferien. Lanet blir maks i 3 dager.

Er du intresert send navnet ditt på denne posten :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist noen har forslag til andre lokaler tar vi igjerne mot!

Litt av påenget er at det skal bli en salgs "FLG Værnes edition" så et sted i nærheten av ENVA er absolutt å foretrekke så det blir litt flyspotting også :D

 

Dato kan også diskuteres :)

 

edit: dette kommer først og fremst til å bli en idetråd får å få opp et slikt arrangement. Påmelding ol. kommer vi med senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må si meg enig om at en skole. Gymsal er nok det beste alternativet. Spesielt om dere har lyst til å få mange med på dette. Fungerer dårlig med hotell, da ett konferanserom med en powerpoint fremvisning koster fort 5-6k for 2 til 3 timer.

Det arrangeres jo lan overalt i Norges land i gymsaler, så hvorfor dere ikke skal få det til skjønner jeg ikke, ta kontakt med noen skoler å hør :) Ta kontakt med den lokale flyklubben også å fortell hva dere ønsker å lage utav dette lanet, kanskje de kan hjelpe til med noe. Eller kanskje tilogmed en liten flytur for de som har lyst. Dette er jo ett kjempebra intiativ, men som sagt; Ikke tenk hotell, tenk skole, gymsal o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har null erfaring med å arrangere slike ting, men jeg vil anta det KAN være et triks å kontakte skoler som er interessert i størst mulig rekruttering. Om man kontakter en skole med mulighet for spesialisering innen IT eller noe annet relevant vil det være mulig for denne skolen å drive snikreklame slik at begge sider vinner: gratis oppholdssted for LAN-folket og gratis snikreklame for skolen.

 

Hør med HV i Stjørdal, NTNU, osv osv. Avslagene blir sikkert mange, men plutselig er det en ansvarlig ved en skole som ser mulighetene og ikke begrensningene...

 

Bare et forslag etter en tanke jeg fikk da jeg leste tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer dårlig med hotell, da ett konferanserom med en powerpoint fremvisning koster fort 5-6k for 2 til 3 timer.

 

Det stemmer i allefall ikke :)

Prisen avhenger av størrelsen på salen, og ikke tidsrommet. Prisen vil ikke variere om du leier den i tre timer eller 12 timer. Sånn er det på alle konferansehoteller i Norge, da det er en slags standard basert på konkurransen i markedet på den fronten.

Avhengig av størrelsen på salen, vil nok ikke et konferanserom koste stort mer enn mellom 1500 og 3000 kroner for en dag, da ekskludert servering og sånne ting. Et konferanserom til den prisen kan i mange tilfeller romme mellom fem og tjue personer, men det kan fort bli trangt, så jeg anbefaler at dere sjekker ut rommene før dere eventuelt bestemmmer dere. Skal dere ha større rom, f.eks. med plass til mellom 20 og 60 personer, så vil nok prisen komme opp i rundt 3-5 000 kroner. Dette er vanlige standardrater, men det varierer nok fra by til by, men Trondheim er rimelig likt Oslo i denne situasjonen, så det skal ikke være store forskjellen.

 

Om dere vurderer hotell, så skal dere få et lite tips:

Det er å gamble, men konferanserom er aller billigst dagen før eller samme dag som man bestiller. Dette forutsetter at hotellet har et ledig konferanserom, og det er jo en usikkerhet som kan ødelegge om dere ikke har noen backup. Hotellene leier heller ut et konferanserom til minimumspris dagen etter, enn å ta vanlig pris og ikke nødvendigvis få leid ut konferanserommet. Prøv å prute litt, det blir ofte gjort når mindre selskaper skal ha konferanserom, bookingavdelingen på hotellene er ofte ålreite sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...