Gå til innhold

ENGM_APP OTS i kveld


Trond Meier

Anbefalte innlegg

Hei. Dette kan nok Trond Svare på mye bedre enn meg. Men for mitt vedkommende så er det så lenge siden jeg har satt controller at jeg har blitt inaktiv, derfor trenger jeg en OTS (Over the shoulder) utsjekk for å sjekke om jeg ikke er for rusten til å sitte ATC. Man må også ha en OTS sjekk for å få lov til å sitte som controller på Gardermoen da dette blir sett på som en complex airport.

 

Du er hjertelig velkommen til å stikke innom å ta deg en flytur :) Håper på å se deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frederik har rett.. Gardermoen er betegna som en "Marjor airport" og Vaccsca's regler sier da at alle må ha en spesiell utsjekk for å kunne sitte ATC der.

 

Eksisterende S3 og C1 (nå kalt APP og CTR) fikk automatisk denne OTS'en, mens nye ATC'er og de som var inaktiv må ta denne seperat.

 

Jeg vil også si at dette ikke er like "seriøst" som en APP eller CTR utsjekk, og den varer bare ca en time. Målet er å se at kandidaten ikke har noe problem med å sitte på denne posisjonen.

 

Kveldens kandidater (Norsk tid):

19-20 Frederik Knoblauch Urke (APP)

20-21 Andreas Nysveen (APP)

20-21 Rolf Anre Beck (TWR)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...