Trond Meier Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hei, I kveld blir ENGM_APP staffa fra 19 til 21 Norsk tid med OTS (Over the shoulder - Gardermoen utsjekk) kandidater. Kom gjerne å fly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Strand Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Jeg stikker nok helt klart innom! :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 supert. vi kjører en TWR OTS samtidig fra kl 20 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frederik Knoblauch Urke Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Supert. Gleder meg. En god stund siden sist nå, så vi får se hvordan det går Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Er ny på VATSIM, hva går dette ut på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frederik Knoblauch Urke Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Hei. Dette kan nok Trond Svare på mye bedre enn meg. Men for mitt vedkommende så er det så lenge siden jeg har satt controller at jeg har blitt inaktiv, derfor trenger jeg en OTS (Over the shoulder) utsjekk for å sjekke om jeg ikke er for rusten til å sitte ATC. Man må også ha en OTS sjekk for å få lov til å sitte som controller på Gardermoen da dette blir sett på som en complex airport. Du er hjertelig velkommen til å stikke innom å ta deg en flytur Håper på å se deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Helstad Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Northrider 354 (NDC) MD-82 kommer innom . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Tandberg Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Aha! Skal ikke se bort ifra at jeg kommer en tur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 pluss på en Icelandair 757 til :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Frederik har rett.. Gardermoen er betegna som en "Marjor airport" og Vaccsca's regler sier da at alle må ha en spesiell utsjekk for å kunne sitte ATC der. Eksisterende S3 og C1 (nå kalt APP og CTR) fikk automatisk denne OTS'en, mens nye ATC'er og de som var inaktiv må ta denne seperat. Jeg vil også si at dette ikke er like "seriøst" som en APP eller CTR utsjekk, og den varer bare ca en time. Målet er å se at kandidaten ikke har noe problem med å sitte på denne posisjonen. Kveldens kandidater (Norsk tid): 19-20 Frederik Knoblauch Urke (APP) 20-21 Andreas Nysveen (APP) 20-21 Rolf Anre Beck (TWR) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frederik Knoblauch Urke Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Supert, da var jeg godkjent igjen. Takk Trond :grin: Har booket Vigra Approach i morgen fra 16-20 lokal tid, så da er det bare å stikke innom. Det er på tide å blåse litt liv i distriktet synes jeg. Blir nok noen timer på Lørdag også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond Meier Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 Alle 3 klarte sin utsjekk Gratulerer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nysveen Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Takk for det Trond, og takk til både deg og Christian Sager for en nyttig "innføring" i procedures på ENGM. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Svarstad Skrevet 24. januar 2008 Del Skrevet 24. januar 2008 Gratulerer alle 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.