Gå til innhold

Fokkerns dreidecker.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Eller Fokker Dr.1, som den også heter. Har nevnt dette flyet tidligere, men den fortjener så absolutt en liten reprise. Modellen er en nyttårsgave fra produsenten av en helt ny WW1-sim, og er selvsagt ment for å rette oppmerksomheten mot denne simmen, og oppmerksomhet har de fått. Kvaliteten er førsteklasses og den er meget morsom å fly. Diskusjonen om flyegenskapene har runget på flere forum, og meg inkludert var ikke fornøyd med take off og landings-realismen. Helt til man begynte å lese historiske dokumentasjoner om flyet. Dr.1 ( og mange andre fly fra denne epoken) hadde stygge tendenser til å "groundloope" både under take off og landing!! DR1 var jo beregnet for å fly fra gressbaner, så istedenfor halehjul har den en "styrepinne". Under take off er det viktig å presse halen ned så lenge som mulig, til det underdimensjonerte sideroret får tak i lufta. Da kan man løfte halen og flyet stiger elegant. Under landing må man også være snar med å presse halen mot bakken. Denne teknikken krever våken konsentrasjon og riktig hastighet, og egner seg IKKE for asfalterte flystriper. Med litt trening går dette bra, og man blir belønnet med et fly full av realistisk "feeling" og fantastisk "finnish". God tur :D .

 

red1.jpg

Sjekk den propellen og det nydelige trearbeidet.

 

red2.jpg

red3.jpg

red4.jpg

red5.jpg

red6.jpg

red7.jpg

red8.jpg

red9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takkåtakk!

 

Hva er pc oppsettet ditt? Og hvor mye ga du for det?

 

 

Prisen er jeg litt usikker på, for jeg brukte litt tid på å skrape sammen delene, men PCen er bygget på et billig hovedkort MSI P965 og XP. Prossessoren er Intels Core 2 Duo E6850 3GHz og 2 GB RAM. Grafikken blir utregnet av GeForce 8800 GTS. Det finnes bedre oppsett enn dette, og med andre hovedkort kan man godt presse CPU opp mot 4 GHz. Men jeg er fornøyd, og flyr det meste med rundt 30 "frames".

 

 

Prikken over I'en er jo "Ernie" rissa inn i propellen

 

:grin: :grin: :grin: :grin: .

 

 

Sitter forresten her oppe i Vesterålen med alvorlige abstinenser etter et nytt FS treff i Bodø hint hint Ernst

 

:grin: He he, abstinensene river og sliter hos flere. Vi driver å pusser opp møterommet/hangaren (etter siste treffet.....), og det blir neppe ferdig før i slutten av januar. Men en eller annen gang i febr/mars bør vi få til noe !?

 

 

Har tatt noen snapshots selv - vad tycks?

 

.....allsidig flyredskap, ser den også egner seg som scooter :grin: .

Den røde painten fant jeg på http://www.sim-outhouse.com , det har kommet noen ekstra repaints etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i et slikt fly Manfred von Richthofen alias "Den Røde Baron" ble skutt ned og drept i april 1918.

Før han selv ble skutt ned, rakk han å skyte ned 80 franske og britiske fly.

Litt ironisk da at han mest sansynlig ble skutt av en kule avfyrt av en soldat på bakken.

Flygere under den første verdenskrigen hadde en gjennomsnitts levetid på 6 uker. Brutalt.

80% av pilotene ble skutt ned og drept på under 20 tokt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, abstinensene river og sliter hos flere. Vi driver å pusser opp møterommet/hangaren (etter siste treffet.....), og det blir neppe ferdig før i slutten av januar. Men en eller annen gang i febr/mars bør vi få til noe !?

 

Det var det jeg viste Ernst. Lokalet ble for lite, og du har overtalt museet til å utvide lokalet på deres regning, slik at du kan få til enda større treff en sist :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det var det jeg viste Ernst. Lokalet ble for lite, og du har overtalt museet til å utvide lokalet på deres regning, slik at du kan få til enda større treff en sist

 

He he, hadde det enda vært så vel, vi kunne jo godt ha trengt større lokale.

Men om det ikke blir større, så får vi det litt penere rundt oss, med lysere himmel og nyslipt landskap. Tror til og med vi skal få nye ejection seats. :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...