Gå til innhold

Norsk Freedomfighter.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Oddspjoetvold har vært på ferde igjen, og denne gangen har han forsynt AVSIM med en rekke utgaver av Freedomfighter`n. Har jo sett en del bilder på diverse forum, så jeg har ventet i spenning på disse godbitene. Med 331 skv. Starfightern rautende mellom Børvasstindene, var det liksom noe som manglet i himmelrommet. På begynnelsen av 70ttiåra var 334 skvadron oppsatt med F-5A Freedomfighter, og 331 skv og 334 skv opererte fra hver sin ende av flystasjonen. Tim Piglets modell er laget for FSX og er den beste F-5 jeg har prøvd så langt. Den ser bra ut, flyr bra og har meget bra VC, så når den nå er å få i norske farver er det bare å fyre opp motorene å komme seg til værs.

 

fr1.jpg

fr2.jpg

fr4.jpg

fr5.jpg

fr6.jpg

fr7.jpg

fr8.jpg

fr9.jpg

 

Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige bilder! Og ikke minst som alltid kvalitetsarbeid fra Odd.

 

For meg er det noe drastisk som ikke er riktig med Conrad sin F-5A, formen stemmer rett og slett ikke for meg. Tenker da på cockpit shape, burner cans, drop tank etc. Selv om modellen har en veldig bra VC og er godt laget, gjør de overnevnte feilene at det ikke blir noen "skikkelig" F-5A. For meg er DSB sin gamle modell fortsatt den som blir brukt på min pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Du har sikkert rett, med all flykunnskapen du besitter, det er muligens noen linjer som buler litt feil :blush: . DSB sin modell fikk jeg aldri helt taket på, og jeg fikk heller ikke den rette "feelingen" på flyegenskapene. Men jeg har bare prøvd den i FS9, så den er ikke aktuell uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydlige bilder :) F-5'ern er helt nydelig, jeg er enig med Jens Ole at denne ikke ser helt riktig ut for meg, spesielt syntes jeg nozzlene ser litt rare ut. Fly egenskapene er jeg heller ikke helt komfertabel med, Syntes den ligger litt rart over 500 KIAS og landingshastigheten er helt på jordet, F-5'ern har en ganske høy landings hastighet,mens denne må jeg nesten ned på 115-120 KIAS før den vil lande pent.

 

Jeg driver å få min FSX til å se best mulig ut, ser ut som du har det ganske bra her, har du noen tips og evt åssen system + settings + scenery du bruker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...