Gå til innhold

North Norway flying - adventure


Einar Halvorsen

Anbefalte innlegg

det er snakk om vatsim - dere kan alle sammen titte innom bookingsystemet til vacc norge ved å bruke signaturen under - så har dere oppdatert informasjon (bare husk at en booker i Zulu tid - så legg til to timer fra det som står, så er en på lokal tid)

Hvem vet, kanskje det kommer flere og - det er bare å hive seg med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jakob Jakobsen:

jeg klarer ikke spille på zone.com fordi jeg er bak en firewall, men kan jeg allikevel spille her?

i så fall, hva skal jeg gjøre?.. jeg har div programmer som sb, wazzup, etc....

 

- det kommer litt an på - SB bruker en port (6809 inn/ut) for å sende informasjon - firewallen din må være åpen for det (tror det er en TCP port på 6809)

Det samme gjelder for RW - roger wilco - trafikken den generere må ha hull i firewallen din

:

Channel Management on TCP Port 3782

Roger Wilco sends and receives audio as UDP packets on port 3782

-for mer informasjon les hos

 

http://www.resounding.com/support/rw/firewalls.html" TARGET=_blank>Roger Wilco Support/Firewall

Trenger du hjelp med å sette opp SB - og informasjon om hva du trenger , så titt på training linken under, under den norske delen og hjelp for en ny pilot, så håper jeg du skulle finne ut av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var noe jeg satte igang "på sparket" så det blir vel ingen egen debriefing. De som event har synspunkter kan komme med dem i dette forumet. Jeg syns personlig det var morro og som jeg skrev tidliger var det en gjevn strøm med fly hele tiden. Spesielt morro at også utenlandske piloter fant veien til Nord-Norge. Jeg håper at vi skal kunne ta opp igjen Arctivc Flying hver søndag. Synspunkter fra andre kan postes her, både de som var med fredag kveld og andre. Ivertfal takk til dere som var i lufta og som ATC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Siden det er såpas gode tilbakemeldinger etter fredagens noe uoffisielle flying i nord, hva med å arrangere Arctic Flyin nå førstkommende søndag 19. august fra kl. 2000 - 2300 lokal tid??

Jeg skal ivertfall logge meg på ProController i det tidspunktet så får vi se hva og hvem som dukker opp . Håper ikke Mathias Tangvall føler seg "overkjøert" nå. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Noen andre som blir med???????

Einar/ATC-S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Dette tegner meget bra folkens!!!

Dessverre kunne jeg ikke stille i går kveld, (fruens bursdag) Men følger med. På tide å øke aktiviteten nå, ser at IVAO ofte har controllere ute, og det virker som de har økende tilslutning, aner vi en viss konkurranse nå? Hva med en samordning? (invitere IVAO controllere/piloter)

Det er for små forhold her i landet til at det skal bli 2 konkurerende miljøer eller bør man være medlem i begge organisasjonene?? Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debriefing [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Ros til dere som slapp meg til kartløs som jeg var fra BO-TC, har aldri flydd der oppe før men med tre controllere på vakt så ble det en fin tur og landet trygt i Tromsø. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Skal gjøre meg kjent med SID/STAR neste gang i stedet for å fly på vektorer som kanskje vil lette arbeidet for APP.

Merk at når en fartøysjef tilkjennegir at han ikke er kjent med innstrumentinnflygingen skal det tidlig gis en del opplysninger. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Spesielt hvor innflygingssving skal påbegynnes og høyde for denne, trekk for sluttinlegget m.m. I tillegg er det greitt å få opplyst trackmiles, nummer i innflygings-sekvensen, og dersom det eventuelt skulle skje: hvorfor en blir vektorert gjennom localizer`n for closing heading og interception fra andre siden.

Uansett meget bra jobba gutter! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Er selv fersk online på vaccn men synest dette her var skikkelig gøy!

Mvh. Gert / WFL965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg var kjempe morsomt. Jeg vil takke alle controllere som var med i går spesielt ENTC_V_APP OG ENBD_V_CTR.Tromsø app det er ikke noe man ser ver dag! [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens!

Om jeg føler meg overkjørt??

Overhodet ikke!

Er i en litt opptatt situasjon for øyeblikket så er meget fornøyd med litt hjelp her!

Synes det er flott med initiativ!

Blir ikke så mye å se til meg den nærmeste tiden, men lover (kanskje) å komme mye sterkere tilbake i høst med bl.a. Fornebu Memorial flyin!

Flott folkens! Keep it up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som gidder å uttype litt hva jeg må gjøre for å være med på en av disse fly-in kveldene? [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

jeg har skaffet med en id hos vatsim (er ikke det det gamle satco?) og endel programmer som jeg har skjønt at jeg trenger (sb og wazzup), men hvilken server skal jeg koble meg til osv??

takker for alle svar [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er disse serverne som er i bruk da (tror jeg)

ASIA-C 210.65.74.181 Taipei, Taiwan Central Asian Server -

ASIA-S 152.104.96.225 Hong Kong South Asian Server -

BRAZIL-C 200.223.140.250 Salvador, Brazil South American

EUROPE-C 137.56.37.10 Tilburg, Netherlands Central Europe

EUROPE-S 151.4.84.40 Italy EUROPE-S Server -

UK 194.143.178.141 England UK Server -

USA-E 161.58.94.169 Arlington, VA USA East USA -

USA-S 208.2.132.10 Del Rio, Texas South USA Server

du finner mye nyttig informasjon om oppkobling osv. på http://www.vaccn.org/"'>http://www.vaccn.org/" TARGET=_blank>http://www.vaccn.org/ sine sider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...