Gå til innhold

19" CRT-skjerm til salgs


Tom Arild Hansen

Anbefalte innlegg

Noen som trenger en 19" skjerm til et eller annet? Ramma rundt selve skjermen er ganske ripete, og det er enkelte merker også på skjermglasset. Dette betyr nødvendigvis ikke så veldig mye.

 

Selger den hvis noen er hypp på å gi noen kroner for den. Kan hentes i Oslo Sentrum.

 

 

pc1.jpg

 

Merket er Dell forresten, og det ser dere kanskje :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å se hva vi kaster på jobben av CRT, syns jeg det er omtrent frekkt å spørre om penger for en slik.

 

Så sant så sant, men jeg tenkte det kunne være verdt et forsøk. Trodde ikke 19" CRT var fullstendig uten verdi enda. Men jeg kan like gjerne GI den bort jeg ass. Vil bare bli kvitt den uten så mye bry.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente...

I forbindelse med denne kommentaren

Hrr Østtveit

El-avfall får en levert gratis

 

svarte jeg at jeg tenkte på hvordan vi gjør det på jobben. Vi betaler leie av bur + bortkjøring.

Tok en tur ned i kjelleren akkurat nå for å se hva som sto i søppla. Her er resultatet

 

04122007.jpg

 

 

Det er kanskje ikke så rart at jeg ikke setter særlig verdi på CRT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, (Hrr Østtveit) og dere andre :)

Vi tar vel alle en tur innom et kjøpesenter m/elbutikk, eller en tur innom en butikk som selger el-artikler. De butikkene er pålagt å ta imot el-avfall, aldeles helt gratis, du kan også dra til en offentlig boss-plass, de er også pålagt å ta imot el-avfall, gratis. Og det hender da at de fleste av oss er innom en slik plass av og til. Og spesielt nå i disse tider med global oppvraming, gjenbruk etc., så er det da ett fint tiltak åslege billig. :)

 

TerjeP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min jobb (for tiden Funcom) har vi bytta ut alle CRT med LCD.. Vi prøvde å gi bort alt fra 19 til 22 tommers til ansatte, skoler osv, men ingen ville ha de så de (et par hundre CRT'er) gikk rett til gjenvinning.

 

Du kan si hva du vil om CRT vs LCD, men de to CRT skjermene jeg hadde på jobb før skaffa meg dundrende hodepine og midlertidig dårlig syn. Nå har jeg to 20' LCD'er av god kvalitet og alle de symptomene er borte.

 

(Er uansett glad for å komme bort fra kontorarbeid om en måned)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Strålingen fra CRT skjermen er heldigvis borte på LCD skjermen. De er ihvertfall neste lik null. CRT skjermen bombarderte jo seeren med stråling. Ikke rart folk fikk forverret syn, hodepine osv.

Men samtidig hadde vel CRT skjermene sine fordeler når det kom til lysstyrke og fargegjengivelse.

Men nå er det vel sikkert stor forskjell på LCD 19" til 1299,- og 4499,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...