Gå til innhold

NovAir


Jarle Vidtun

Anbefalte innlegg

Novair er vel et såpass "ferskt" selskap at de har nok ikke hatt noen ulykker ennå... Noe som taler til fordel for dem er selvsagt at de har en veldig ny og liten flyflåte, og hvis noen har lyst på en egen A332 så har Novair sine til salgs... De er rett og slett for store til det markedet de betjener... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel bare en av de to de har som skulle selges!

Den som blir igjen skal fortsatt gå på langdistanseflygningene. Forstå at de heller prioriterte to mindre maskiner å binde opp kapitalen i, enn å ha den store.

Forøvrig reiste med Novair til Egypt og det var helt greit. Veldig hyggelig besetning, men dårlig plass selvfølgelig. Over 180 plasser i en 737 sier jo sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jarle,

Har aldri fløyet med Novair, men jeg har hørt at dette er et av skandinavias beste charterflyselskap, sannsynligvis det beste ettersom det ikke er så mange. Jeg regner med at du får en 737-800 fra Landvetter, men jeg er ikke sikker. Er bare det at hver gang jeg har vært der står den der, og jeg tror de prioriterer A330 på langdistanserutene.

MVH,

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Gardermoen-Antalya-Gardermoen i en flett ny A330-223 [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Flyturen var nesten det eneste positive med hele ferien.

371 seter stappfullt, kanskje litt trangt er en lang i beina og sitter midt i midterste rad i 4 1/2t, men nok av toaletter, 8 meget serviceinnstilte kabineansatte, TV-skjermer med både filmer og live onroute-informasjon (som forresten etterhvert viste 1013km/h G/S da vi fikk decend fra FL410 mot Oslo!).

Når det gjelder sikkerhet for Apollos datterselskap så tenker jeg den er mer avhengig av destinasjonene og hvilke luftrom en skal gjennom.

Men en har jo charter-alternativer; Premier, Britannia, Braathens, Spanair osv. Hjemme hos meg står det ihvertfall en A332 flymodell-suvenir på hylla, callsign; "navigator" [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Kreta med Novair (737-800) i sommer, og har ingenting å utsette på turen - etter charterstandard [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Grei betjening, rene og pene flymaskiner, greit fór og fin og munter info på bakken om forsinkelse fra ENGM. Svensk skipper nedover, og norsk (veteran, om man skal dømme etter stemmen) tilbake. Passerte godt over endel særdeles aktive CB'er over Transsylvania på nedturen, syntes jeg så Dracula i hvert lynglimt.....

På tilbaketuren hadde vi havnet på rad 16(?) - ved nødutgangen med benplass i mengder - og da var det faktisk minst like behagelig som jappeklasse

[image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

God tur, Jarle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste med Novair Boeing 737-85F i fårgårs fra Larnaca til Gardemoen. Med 189 passasjere ombord som er maks i det flyet er det trangt ja, men ellers veldig ok. Hadde samme norske captain begge veier som var veldig pratesyk. Han fortalde masse om flyturen og om flyet.

Flyet var begge veier, SE-DVU Boeing 737-85F, c/n 28825, reg N501GX, bygget 1999, levert 05.99 og leiet fra GATX

Oddgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...