Tarjei Lundarvollen Skrevet 7. august 2001 Skrevet 7. august 2001 Heisann. Har med glede lest at PSS driver og lager A320 nå. Noe som kan bli UTROLIG kult om dem får simulert de fleste systemer slik dem er irl. Men er det noen her som "er innenfor hos PSS" og kan antyde noe vagt tidspunkt for når den kan ventes ? Siter
Øystein Eker Skrevet 7. august 2001 Skrevet 7. august 2001 If it is not a Boeing.... I am not Going.... Siter
Gjest Skrevet 7. august 2001 Skrevet 7. august 2001 Da er det vel bare å lete fram joysticken!Fly by wire.. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Jeg har ikke prøvd PSS noen gang!Er det å anbefale hvis en er ute etter en sim med godt simulerte systemer og ikke tenker så mye på landskapet? Ole Martin Hansen Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 7. august 2001 Forfatter Skrevet 7. august 2001 Øystein: If it's a Boeing, it's probably not going :-) Jeg flyr med joystick uansett om jeg flyr 767 eller A320, men du har rett i at det blir mere virkelig på A320 :-) PSS er ingen egen sim, men dem lager add on fly for MS FS. PSS 747 er egentlig ikke så mye og skryte av (767 PIC er mye bedre), men A320 har alltid fascinert meg og jeg gleder meg til å få en maskin der mange av systemene forhåpentligvis er simulert slik dem funker irl. Siter
Gjest Skrevet 7. august 2001 Skrevet 7. august 2001 okei!Jeg blanda visst ihop to simulatorer her ja...men det høres inntresangt ut! Ole Martin Hansen Siter
Øystein Eker Skrevet 8. august 2001 Skrevet 8. august 2001 If it is not a Boeing....I am not Going.... er en reklamegreie fra Boeing - på T -skjorter bl.a. Joystick og fly by wire er ypperlig for å simulere Airbus. Er for gammel (mangler ork) til å sette meg inn i nye systemer. Derfor blir det fortsatt Boeing når det gjelder "seriøse" simulatorer. Men ønsker ungdommen lykke til med studiene..... Siter
Gjest Skrevet 8. august 2001 Skrevet 8. august 2001 quote: Opprinnelig postet av Øystein Eker: Joystick og fly by wire er ypperlig for å simulere Airbus. Er for gammel (mangler ork) til å sette meg inn i nye systemer. Derfor blir det fortsatt Boeing når det gjelder "seriøse" simulatorer. Men ønsker ungdommen lykke til med studiene..... Hei. Har ikke B777 også fly by wire da? Jan Roar Rød [ 08-08-2001: Endret av: Jan Roar Rød ] Siter
Kenneth Lima Skrevet 8. august 2001 Skrevet 8. august 2001 Heisann!!!! Det som er veldig bra med PSS (særlig det nye PSS-777 V2 panelet) er at FMC`en har en skikkelig bra database med nesten alle SID og STAR i verden. Den har til og med SID og STAR til Tromsø [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] Siter
Eirik Tjelta Skrevet 8. august 2001 Skrevet 8. august 2001 Joda.. 777 har fly by wire.. men det er en slaks forcefeedback.. slik at flyet føles "tung" og ikke noen F-16.. EAT Siter
Martin Kaareng Skrevet 8. august 2001 Skrevet 8. august 2001 Jeg tror nok ikke at man kunne fått 777 til å føles som en F-16 [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Martin Siter
Andreas Pettersen Skrevet 10. august 2001 Skrevet 10. august 2001 Var ikke dash 8 det neste prosjektet til PSS? Altså etter 747? Siter
Premium Medlem ernst-rolf albrigtsen Skrevet 10. august 2001 Premium Medlem Skrevet 10. august 2001 DU HAR ET POENG UNGE MANN! Hvor er alle som har god forbindelse til PSS??? Begynner de ikke på Dashen snart så ligger de dårlig an esse! Det er kommet mange "store" flotte fly nå, nå er det på tide med en ok Dash8!!! Turbopower to the simmers! Siter
Espen Søderstrøm Skrevet 11. august 2001 Skrevet 11. august 2001 Bare lurer på hva dere mener med Fly by Wire ??? [image]images/icons/blush.gif" border="0[/image] Siter
Simen Trovatten Taraldsen Skrevet 11. august 2001 Skrevet 11. august 2001 quote: Opprinnelig postet av Espen Søderstrøm: Bare lurer på hva dere mener med Fly by Wire ??? [image]images/icons/blush.gif" border="0[/image] I 1984 ble A320 lansert, og den kom til å utgjøre grunnmuren til en helt ny familie av fly. Typen var utviklet for å erstatte den store flåten med eldre amerikanskbygde fly som etterhvert måtte fases ut. Cockpiten ble utstyrt med den aller nyeste teknologien - inklusive fly-by-wire konseptet. Et konsept hvor man kontrollerer flyet ved hjelp av datamaskiner og elektroniske signaler, istedet for mekaniske overføringer. Blant pilotene ble det spredt et rykte om at fly-by-wire var farlig og at det tok kontroll over flyet (noe det også gjorde i begynnelsen). Men det ble konstatert at flyets styresystem faktisk hadde klart å forhindre flere alvorlige ulykker, da det ikke tillater flyet å stalle. Da Boeing installerte fly-by-wire på sine 777, forsvant det farlige ryktet.... Ifølge matematikkens lover kan man ikke klare å fjerne alle feil i dataprogram med mer enn 25000 instruksjoner. Mens programmene som styrer systemene i Airbus omfatter 325000 instruksjoner. Det er dermed uungåelig at det finnes en eller flere feilkilder og bugs i styresystemet. For å eliminere risikoen har Airbus installert tre datamaskiner, med programvare utviklet av tre uavhengige programvarefirmaer. Sikkerheten ligger i at minst to av datamaskinene skal være "enige". Tanken er den at de bugs som finnes ikke skal finnes på samme sted i alle tre programmene. Forøvrig har Boeing kun et program. [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] (klippet og redigert fra Flygrevyn nr.4 2000) Siter
Ole Martin Walberg Skrevet 11. august 2001 Skrevet 11. august 2001 quote: Men det ble konstatert at flyets styresystem faktisk hadde klart å forhindre flere alvorlige ulykker, da det ikke tillater flyet å stalle. -I tillegg forårsaket også dette styresestemet minst et fatal crash. quote: Forøvrig har Boeing kun et program. [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] Noen som har tall på hvor mange 777'ere som har falt ned i forhold til A320? mvh, Ole Martin Siter
Espen Søderstrøm Skrevet 11. august 2001 Skrevet 11. august 2001 Takker for bra svar Tarjej [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] (og litt "add on" fra Ole Martin [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]) Brukes det "joystick" i Airbus`ene? Ikke "joke" som i Boeing ? [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] [ 11-08-2001: Endret av: Espen Søderstrøm ] Siter
Ole Martin Walberg Skrevet 11. august 2001 Skrevet 11. august 2001 Må bare legge til (er fortsatt ikke helt ferdig [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]) at i følge http://www.airdisaster.com" TARGET=_blank>Airdisaster.com har totalt 463 personer omkommet i ulykker med A320 mens ingen ulykke med B777 er registrert. Mvh, Ole Martin Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.