Geir Teigo Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Da har jeg fått byttet om på flybillettene mine så da har jeg en pause på Gardermoen i riktig periode. Jeg kommer! Tipper at jeg blir den som har vært minst bort ting... WOW! Får nesten litt prestasjonsangst Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom André Brenna Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Er det noen jeg kan heike med oppover Haike fra hvor da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Listen er da som følger, 1. Geir Ø. 2. Geir H. 3. Kai D 4. Tom B. 5. Ola S. 6. Goffen 7. Rune I. 8. Erik Karlsen 9. Kristian Nafstad (kansje) 10. Jan Fjeld 11. Frank Kristiansen 12. Jan F. Furøy 13. Egil Mjøvaten 14. Thor Johannessen 15. Øyvind Bang 16. Thor Kjetil Dahl 17. Fred S. 18. Thorbjørn Hallehaven Dette blir veldig bra gutter og jenter, bra påmelding og regner sikkert med at noen ekstra som ikke er med på lista kommer, dette ser vi frem til ------------------------------------------ Ref. Geir Ø. Vi vil ha en agenda som tar for seg følgende: ------------------------------------------------------------------------------------------------ FSX: - Fortelle om kapasiteten og mulighetene til FSX og hvilke tweaks man kan gjøre for å tilpasse FSX til de resurser man besitter for best mulig ytelse Addons: - LevelD 767 - Wilco Airbus I - Diverse GA - FSGlobal08 - XGraphics - FSCommander - Vise gode nettsteder for anskaffelse av addons og for å kunne følge med på hva som kommer på markedet VATSIM: - Gjennomgang av hjelpemidler man kan benytte til onlineflyging (kart, kommunikasjon, onlineinformasjon) - Gjennomgang av ruteplanlegging med SID/STAR - Rask gjennomgang av FMC med innlegging av ruten - Utfylling av flightplan - Kommunikasjon under flighten Vi vil bruke en flight fra ENBR -> ENGM med et holdingmønster som eksempel. BONUS EMNER OM TIDEN STREKKER TIL: - Shared cockpit på VATSIM - FS2Crew - Radarcontact - Proflight - Utlimate Traffic ------------------------------------------------------------------------------------------------ Vi holder møtet i audiotoriet på flysamlingen Søndag 2. desember fra kl.12.00 til kl.16.00. Møtet/kurset er gratis. Dette er i museets vanlige åpningstid, så kafeen er åpen med enkel servering. Det vil bli lagt inn en eller flere pauser slik at vi får tid til å sosialisere litt, men ser også at vi må bruke tiden godt for å rekke gjennom alt og ha tid til å besvare spørsmål. Meld deres interesse her i posten eller pr. PM til meg. Vi er avhengig av at minimum 8-10 personer viser sin interesse for å delta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Uvitende som jeg er....... Hvor ligger Flysamlingen på Gardermoen? En liten veibeskrivelse eller adresse! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 http://www.flysamlingen.museum.no/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asbjørn Gilje Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Regner med å dukke opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Bra da drar jeg på Julebord, vi sees i morgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Men da sees vi folkens! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hei folkens, beklager men jeg må feige ut i dag, har ikke fått gitt beskjed til deg Geir Direkte, men Kjetil skulle gi beskjed. Sønnen min har konsert i dag, og jeg er lite hjemme, så det ble en prioriterings sak. Ha en flott dag der oppe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Da vil jeg takke alle fremmøtte. Får håpe at noen fikk dratt nytte av det vi var gjennom i dag, men desverre gikk tiden fra oss før vi fikk tatt fatt på hovedemnet for dagen, VATSIM. Syns vi skal booke en søndag over nyttår hvor vi dedikerer hele møtet til VATSIM. Søndag 13. januar? Hadde forsåvidt klart hva jeg ville gjennom i dag, men siden jeg har lagt strak siden torsdag hadde jeg ikke fått satt opp en eksakt "sendeplan" for i dag (vente med alt til siste liten?). Dette førte nok til en noe broket fremføring og til tider dårlig rekkefølge. Lover å ha en bedre fremførelse neste gang. Legger her ved linkene til hjelpemidlene til VATSIM: IPPC Norway, Kart Jeppesen SIMCharts, kart(program) Navigraph, kart(program) og databaser ServInfo, onlineVATSIM informasjon VRoute, VATSIM informasjon + planlegger RouteFinder, ruteplanlegger FSInn/FSCopilot for FSX FSCommander, kart mm Her er linken til guiden for å øke ytelsen i FSX: FSX Tweak Guide Ta gjerne kontakt om det er noe du er usikker på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toril Madsen Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Heisann, Takk for møtet idag. Jeg syntes det var kjempe artig at så mange møtte opp. Neste møte burde kanskje folk ha med seg egne PCer, iallfall de som kan fly på sine bærbare maskiner? Ikke noe på FS går kjapt, så en dedikert kveld til VATSIM er lurt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Kjetil Dahl Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Takk for i dag, dette var bra. Vil gjerne bli med på en dag dedikeret til VATSIM. Men 13 januar er vel 20. dag jul, og da er det ofte div. arrangement som vi med barn "MÅ" stille opp på :crazy: , er kansje en ide å flytte det til helga etter ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Fjeld Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Takk for idag. Artig å se så mange på møtet ja. Takk til både Geir H og Geir Ø for fint innitiativ og innsats. Jan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Karlsen Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Takk for i dag alle sammen. Det var litt gøy å se ansikter bak alle navna. Håper jeg har fri den helgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 20. dag jul ja... greit å avklare den med en gang, takk. Da tror jeg vi sier den 20. januar. først som sist. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Angående en del av fraselogi osv, så vil jeg mene det bør være en ATC også fra VATSIM neste gang med. For var en del ting der jeg ville "pirke" litt på, men lot være for at jeg ikke skulle ødelegge fremføringa. Men ellers var alt i grunn BRA! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thorbjørn Hellehaven Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Takk for i dag, mye interessant, og mye som gikk rett like fort ut som det gikk inn. Skulle gjerne spurt om masse, men jeg lurte egentlig mest på hva jeg ikke forsto. Nå skal jeg jobbe 3 uker i Sverige, så det blir ikke mye fly på meg før jul (Bortsett fra å sitte i trange seter mellom Kjevik-Gardermoen-Arlanda med retur noen ganger). Er interessert i å bli med på flere arr. jeg. (Hvis det passer i forhold til jobbreiser. Hvis det er nok som skjer, så kan det hende at jeg kommer allikevel). ** Og hvis neste gang også blir på flyutstillingen, så vet jeg at det kan være litt smartere å sove på Norlandia, siden det ligger rett ved... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Veldig bra oppmøte tor rikelig med tid for og samle folk og spre det glade budskap var viktig, og selvfølgelig innholdsrikt program veldig bra Er 20-Januat officeielt for neste møte? Dedikert VATSIM? sammested Gardermoen? Jeg er med og gleder meg, igjen veldig bra tiltak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.