Gå til innhold

FSX møte/kurs på Flysamlingen Gardermoen


Geir Teigo

Anbefalte innlegg

Da har vi gleden av å invitere alle til et åpent møte på Flysamlingen på Gardermoen.

Vi vil ha en agenda som tar for seg følgende:

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

FSX:

- Fortelle om kapasiteten og mulighetene til FSX og hvilke tweaks man kan gjøre for å tilpasse FSX til de resurser man besitter for best mulig ytelse

 

Addons:

- LevelD 767

- Wilco Airbus I

- Diverse GA

- FSGlobal08

- XGraphics

- FSCommander

- Vise gode nettsteder for anskaffelse av addons og for å kunne følge med på hva som kommer på markedet

 

VATSIM:

- Gjennomgang av hjelpemidler man kan benytte til onlineflyging (kart, kommunikasjon, onlineinformasjon)

- Gjennomgang av ruteplanlegging med SID/STAR

- Rask gjennomgang av FMC med innlegging av ruten

- Utfylling av flightplan

- Kommunikasjon under flighten

 

Vi vil bruke en flight fra ENBR -> ENGM med et holdingmønster som eksempel.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Vi holder møtet i audiotoriet på flysamlingen Søndag 4. november fra kl.12.00 til kl.16.00.

Møtet/kurset er gratis.

Dette er i museets vanlige åpningstid, så kafeen er åpen med enkel servering.

 

Det vil bli lagt inn en eller flere pauser slik at vi får tid til å sosialisere litt, men ser også at vi må bruke tiden godt for å rekke gjennom alt og ha tid til å besvare spørsmål.

 

Meld deres interesse her i posten eller pr. PM til meg. Vi er avhengig av at minimum 8-10 personer viser sin interesse for å delta.

 

Vi gleder oss!!

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Hvis det er virkelig nødvendig med en person til når avgjørelsen må tas, så kan jeg mest sannsynlig stille opp. Men bare hvis det er det som må til for å få det gjennomført, for egentlig kan jeg ikke. Men jeg skjønner at det er flere som ønsker dette, så om det må til stiller jeg opp.

Må vi betale noen inngangspris for å komme inn på museet, selv om møtet/kurset er gratis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom vi til 5 påmeldte. Dette er ikke nok til at vi setter igang sirkuset på Flysamlingen.

Beklager.

 

Trodde det skulle være mer interesse for temaene, men der tok jeg feil. Vi har diskutert om det kunne være for kort tidsfrist også, så om det er ønskelig kan vi skyve det frem en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Dette er synd, synes du står bra på Geir. Men det er desverre en realitet at det er noe tungt dette mange ganger. Og gjennomgangen er jo utsagn om at : Ja dette kommer jeg på, Jeg skal hjelpe til etc. Så er det bare tomme ord stort sett.

 

Men en ting skal du og flere ha, det er en honør for pågangsmot. Ikke knekk nakken, og stå på videre. En varm hilsen fra Goffen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig synd, men ja tror nokk veldig kort tidsfrist der ja. Evt. 2-Des som jeg tenkte på kund ha vært noe slik at ved en slik anledning har minimum 1mnd til og samle og spre ryktet til de som ønsker og delta.

 

Er helt overbevist på at det er mange som ønsker ett slikt møte.

 

Hva med evt føre det videre til 2-Des? eller en tid frem i tid 14-dager eller mer.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig synd' date=' men ja tror nokk veldig kort tidsfrist der ja. Evt. 2-Des som jeg tenkte på kund ha vært noe slik at ved en slik anledning har minimum 1mnd til og samle og spre ryktet til de som ønsker og delta.

 

Er helt overbevist på at det er mange som ønsker ett slikt møte.

 

Hva med evt føre det videre til 2-Des? eller en tid frem i tid 14-dager eller mer....... [/quote']

 

 

Greit for meg. La meg forhøre meg med de andre bidragsyterene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Vi sier den 2. Desember. Har ikke hørt med flysamlingen enda, så alternativt blir det i oslo. Håper en lengre tidsfrist hjelper på oppmøtet. Forresten skal ofkl ha et åpent medlemsmøte på søndag kl. 18.00 i gjerdrums vei 8 i oslo. Velkommen. Kort frist? Joda, men kom om du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott da prøver vi igjen, 2-Des ;)

 

Skal gjøre mitt for og samle folk. Skal vi si minimum på 10stk? for at dette blir noe av med påmelding på dette forumets post....

 

Ok lista er da som følger

 

1. Geir Ø.

2. Geir H.

3. Kai D

4. Tom B.

5. Ola S.

 

Ok gutter og jneter, meld dere på så holder jeg lista up to date med anslag med ett minimum på 10 påmelt for at dette blir noe av den 2-Des

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi gleden av å invitere alle til et åpent møte på Flysamlingen på Gardermoen, take 2. Med forbehold om booking. Alternativet blir Oslo.

Vi vil ha en agenda som tar for seg følgende:

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

FSX:

- Fortelle om kapasiteten og mulighetene til FSX og hvilke tweaks man kan gjøre for å tilpasse FSX til de resurser man besitter for best mulig ytelse

 

Addons:

- LevelD 767

- Wilco Airbus I

- Diverse GA

- FSGlobal08

- XGraphics

- FSCommander

- Vise gode nettsteder for anskaffelse av addons og for å kunne følge med på hva som kommer på markedet

 

VATSIM:

- Gjennomgang av hjelpemidler man kan benytte til onlineflyging (kart, kommunikasjon, onlineinformasjon)

- Gjennomgang av ruteplanlegging med SID/STAR

- Rask gjennomgang av FMC med innlegging av ruten

- Utfylling av flightplan

- Kommunikasjon under flighten

 

Vi vil bruke en flight fra ENBR -> ENGM med et holdingmønster som eksempel.

 

 

BONUS EMNER OM TIDEN STREKKER TIL:

[color:#FF0000]- Shared cockpit på VATSIM

- FS2Crew

- Radarcontact

- Proflight

- Utlimate Traffic[/color]

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Vi holder møtet i audiotoriet på flysamlingen Søndag 2. desember fra kl.12.00 til kl.16.00.

Møtet/kurset er gratis.

Dette er i museets vanlige åpningstid, så kafeen er åpen med enkel servering.

 

Det vil bli lagt inn en eller flere pauser slik at vi får tid til å sosialisere litt, men ser også at vi må bruke tiden godt for å rekke gjennom alt og ha tid til å besvare spørsmål.

 

Meld deres interesse her i posten eller pr. PM til meg. Vi er avhengig av at minimum 8-10 personer viser sin interesse for å delta.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...