Gå til innhold

Vollen på Gardermoen, hvor er det/den?


Eirik Tyrihjel

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hørt om Vollen, og at det er stedet om man skal filme/fotografere fly som lander og letter på Gardermoen. Nå trenger jeg å filme fly som lander/letter i forbindelse med en jobb jeg skal gjøre, men finner ikke hvor Vollen er, eller hvordan man kommer seg dit.

 

Kan noen være så snill å opplyse meg?

 

(google earth, eller ett kart hadde vært rått!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kommer fra oslo, følger du E6 og tar av ved Rv35 v/ Jessheim. Så følger du 35 rundt sørsiden og vest for flyplassen, der vil du kommer til et veiskille mellom Rv 35 og 174. Ta til høyre på 174 og etter bare noen få meter vil du se en liten grusvei som leder inn i skogen, kjør rett frem til du støter på vollen, ta så til høyre og følg "veien" hvis mulig med bilen din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35ceo29.jpg

35 er riksvei(?)35 som går langs vestsiden av Gardermoen. Der kommer du til en rundkjøring som du tar til høyre i, og som ender i en annen rundkjøring. Etter noen meter nordover går det en skogsbilvei inn til høyre. Sist jeg kjørte på denne romanske motorveien, syntes jeg så synd på bilen at jeg parkerte langs stien og gikk resten (den røde streken. Ved den blå Xen ligger skatten og venter).

Kjører du feil, og kjører nedover, merket Til GA, havner du på den gamle terminalen, nå GA-terminalen.

Klart som blekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kommer fra oslo' date=' følger du E6 og tar av ved Rv35 v/ Jessheim. Så følger du 35 rundt sørsiden og vest for flyplassen, der vil du kommer til et veiskille mellom Rv 35 og 174. Ta til høyre på 174 og etter bare noen få meter vil du se en liten grusvei som leder inn i skogen, kjør rett frem til du støter på vollen, ta så til høyre og følg "veien" hvis mulig med bilen din... [/quote']

 

Hvis det har regna, så er det bare å glemme å komme frem med bilen...med mindre du kjører 4x4 med lavgir og diffsperrer i huet og ræva.

Hvis vi snakker om samme voll, såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...