Martin Flikkeshaug Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 Heisann! Jeg ønsker å selge min Sigma 50-500mm DG linse med Canon mount til høystbydene over 5000,- med frakt. Dette er en perfekt, litt tung spotterlinse for en nybegynner spotter. Grunnen til at jeg selger er fordi jeg skal flytte til USA neste August og trenger derfor mer lommepenger og fordi interessen for flyspotting har gått omtrent til null etter en fatal sommer hvor jeg ikke tok et eneste flybilde iløpet av ferien. Linsen ble kjøpt ny i slutten av Januar 2007, men linsen er brukt minmalt de få månedene før sommeren. Som sagt så er dette en linse med Canon mount, men om jeg ikke tar feil nå så kan den faktisk brukes på andre kamerahus også, men kan sjekke ut dette om du er interessert. Det følger også med et UV filter av merket Kenko, så det er ikke noe orginalvare fra Sigma, men den fulgte med da jeg kjøpte objektivet. Objektivet er som sagt lite brukt og det ser man også på objektivet selv. Det har ingen skader og er godt som nytt. Prisen for dette nytt i Norge er 9 375,- i følge FotoVideo sine sider, men jeg selger dette til høystbydene over 5000,-. Det er altså dette objektivet det er snakk om: Er du interessert? Send en PM eller kontakt meg på martin@pcmnorge.com. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 11. oktober 2007 Del Skrevet 11. oktober 2007 hmm feil måned Martin, pokker. Men passe denne f.eks til Nikon og hva slags spec har den. Har den bilde stabilator og AF? EDIT Her er vel samme linse mener jeg http://www.sigmaphoto.com/lenses/lenses_all_details.asp?id=3307&navigator=3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Dæææven den fikk jeg lyst på!!! Jeg kan gi deg 2.000,- :crazy: Fanken at det er lenge til lønn og mye regninger på bordet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicklas Winger Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Kan du ikke vente til januar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Flikkeshaug Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Er ikke noe problem for meg å vente, men kommer det et brukbart bud nå så vil jeg komme til å selge. Eneste som er greia til meg er at jeg må få solgt den før August 2008, men det regner jeg med går greit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K J Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Et objektiv med Canon-mount passer kun på Canon, og så hedder det ikke "50-500 50-500mm" men bare 50-500mm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Men går det ikke å skifte mount da? Og han er klar over 50-500mm Kristian.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Sveinungsen Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 Er objektivet kjøpt i norge med norsk gyldig garanti? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Flikkeshaug Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 Er objektivet kjøpt i norge med norsk gyldig garanti? Objektivet er ikke kjøpt i Norge. Ergo så er det ikke norsk garanti på det. Det følger med Sigma One Year International Warranty Card. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Sveinungsen Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 ok, Isåfall kan jeg by deg 4000kr hvis vi får til en handel "rimelig kvikt". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Tom, hadde du forventetå få et obejktiv med VR(IS) og AF-S(USM) som er så lite brukt til den prisen? Dream on. JEg tviler på at det går an å bytte mount, det er ikke bare mount som er forksjellig, det er plassering av drivaksel for AF og CPU-kontakter for å gi info til kameraet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg kan gi deg 2.000,-Fanken at det er lenge til lønn og mye regninger på bordet Enig med Olaf her ja, dream on Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Tom, hadde du forventetå få et obejktiv med VR(IS) og AF-S(USM) som er så lite brukt til den prisen? Dream on Smartingene! Det var ihvertfall ikke ironi! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Tom Arild, jeg skjønte at ditt var ironi. Det var Tom KNUDSEN sitt jeg mente. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Kjekt objektiv. Kanskje jeg kjøper det. Hvor mye vil du ha? Kan få til en handel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Sveinungsen Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Han vil sikkert ikke ha mer enn de 4000kr jeg har bydd :grin: Ha deg vekk ditt spøkelse!! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 4001 Vi får se da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Tom Arild, jeg skjønte at ditt var ironi. Det var Tom KNUDSEN sitt jeg mente. Gi vi kunne snakket samme skikkelig en dag Olaf................. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 14. oktober 2007 Del Skrevet 14. oktober 2007 Har den bilde stabilator og AF? Tom, hadde du forventetå få et obejktiv med VR(IS) og AF-S(USM) som er så lite brukt til den prisen? Dream on. Regner vel egentlig med at Tom Knuden lurte på om det var Autofokus på den. Mange som skriver "AF" mener faktisk kun autofokus og ikke noe mere. Og det er Autofokus på den, men det er ikke bilde stab. på den. IS heter det på Canon, og VR på Nikon) Jeg har hatt dette objektivet selv og har mye godt å si om det. Den er veldig bra (dog kunne den ha vært litt mere lyssterk, men da hadde prisen også blitt noe annet). Fungerer fint opp til cirka 450mm. Noe mere enn det må du ha flaks med deg hvis bildene ikke skal bli så uskarpe. Jeg fikk til et bilde her på 500mm håndholdt som ikke ble så hakkende galt, men levde vel bare på flaksen her tenker jeg. Du har ifra 50mm og opp til 500mm, så den dekker det meste av området vanlig folk trenger. Objektivet er robust og tungt og det er i mange tilfeller bare bra. Bildene blir meget bra så lenge den er justert til akkurat ditt kamerahus. (Men da skal man være pirkete også) Ang. dette å bytte mount på objektivet så er det mulig. (Men det koster mye. Alt for mye til at det er verdt det). Glass må justeres, mount må byttes og noe av elektronikken inni må byttes ut, og da begynner tusenlappene å få raske ben å gå på. På foto.no, finn.no osv. hender det flere ganger at dette objektivet står tilsalgs både til Nikon og de andre merkene, så det er bare å ta turen inn der og kikke litt nå og da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Sveinungsen Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hvordan ligger det an med salget av dette objektivet? Er det solgt nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Flikkeshaug Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Nei, objektivet er ikke solgt enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.