Gå til innhold

Northwest Airlines


Oddgeir Refvik

Anbefalte innlegg

Ka synest dere om Northwest Airlines?

Eg syntes det er et møkkaselskap, dårlig in-flight service, dårlig airport service etc etc..

Flaug Boeing 747-200 fra Amsterdam til Detroit og Airbus 319 vidare til Houston. Må seie eg blei lite imponert av det selskapet..

Noen andre som har erfaringer med NWA?

oddgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flydd en god del med Northwest på reiser i USA fordi de har best dekning der jeg skal.

Men ang. service så har jeg ikke merket at dette selskapet er verre enn andre, men heller ikke bedre. Prøv en tur i business-klasse [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

På economy er det vel like kjipt som hos de fleste selskaper, med trange seter og smakløs mat...men man får jo ikke mer enn hva man betaler for.

Men det er andre ting som er litt spesielt i Northwest, hvis du reiser i en DC9 f.eks vil du som regel oppleve at de rygger ut selv i stedet for vanlig pushback...med reversen på full pinne [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Er vel også noen andre selskaper som gjør dette.

Ellers tror jeg pilotene i Northwest har det travelt, for det er ikke så viktig å gjøre det behagelig for passasjerene. Typisk er bråe bevegelser med kjappe kursendringer og throttle-bruk...and have a nice flight [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flydd en del med Northwest siden jeg jobbet for soester selskapet til Northwest. Servicen er som de fleste amerikanske flyselskaper. Kjip og sure flyvertinner.

Men jeg vet ikke om SAS er noe bedre. Kaffeeee..teeee....kaffeeeeee....teeeee.......

Continental Airlines er de som har den beste servicen. De spiller musikk naar man er i flyet og serverer (god) mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hort om Northworst Airlines?

Er i saint paul, MN naa, 747erne flyg over her HELE tia! [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kjell Lavoll:

Servicen er som de fleste amerikanske flyselskaper. Kjip og sure flyvertinner.


Det er vel som med det meste i USA, er det ingen muligheter for tips er det heller ingen god service... [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på....

Fløy NW fra Oslo til Minneapolis i -99. Det var den j*vligste turen noensinne! Min kone, sønn og meg fikk ikke engang sitte i sammen!! Flyvertene var møkksure! Som ikke det var nok, begynte det å "regne" dugg fra taket under takeoff fra Mnpl!! Møkkete rustvann, eller noe slikt. ++ DC-10-30 var IKKE noen hyggelig opplevelse.

Men, som det ble nevnt her oppe: Continental er veldig fint å reise med. Glimrende service.

Appropos; Olympic i Hellas var ikke det store heller. Minte litt om NSB.... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

[ 31-07-2001: Endret av: Kenneth Warren Berg ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Men ang. service så har jeg ikke merket at dette selskapet er verre enn andre, men heller ikke bedre. Prøv en tur i business-klasse"

Folk med luselønn i det offentlige har vel neppe råd til det...?

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det forste ma man sammenligne turist klasse mot turistklasse paa andre selskaper. Ikkje turist mot business!

Er enig at Continental er OK selskap, floy med dem fra Newark til San Juan. Flunkende nytt 737-800 og GOD service.

No er eg i syden og da floy eg Novair 737-800. Eg syntes servicen her var OK, spes. med tanke pa at dette var charterflygning. Hyggelig captain som prata om flyruta, flyet historie osv vidare heile turen nedover. Han hadde overlatt all flygning til styrmann, eller styrkvinna som han sa siden det var kvinnelig pilot. Litt trangt i flyet men ellers OK.

Har reist med American 737-800 fra San Juan til Miami engang. Her var flyet fullt av spansktalende folk, sa dette var mere et kvegtransport enn flytur liksom.

Det eg vil fram til er at Boeing 737-800 er et rimelig OK fly og fly med. Ogsa utsende messig ser det bra ut med passeleg lengde paa flyet i forhold til resten.

Ser man pa Dash 8-400 sa har det mista sin fine fasong pga det er altfor langt! -100 er for kort liksom, mens 300 er passeleg. Mange fly som kan forandres pa til det bedre, men ved et stadium blir det for masse..

Ble visst masse tema i et og samme her, men slik er det nar man har masse aa skrive om..

Oddgeir [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nä vi ändå pratar om American Airlines så tycker jag att de är det absolut bästa flygbolaget i USA. Flög ARN-ORD-BOS-BTV-BOS-ORD-ARN 1999 och servicen var topp. Flög med 767-300, F100 S340 och 737-800. BOS-BTV-BOS flögs av Business Express 0och det var god service där också.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...