Gå til innhold

hvilke kartblad bruker dere som er atc?


K L

Anbefalte innlegg

siden jeg har kartene som vroute bruker (aip) føler jeg stadig at atc`n sier expect f.eks xxxxx3w men på mine kart har jeg xxxxx2w betyr det at jeg har gammle kart?.

 

PS fmc`n min har jo siste airac data, men jeg liker å ha det på kartplata mi også?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke helt utrolig at de ikke putter de nye SID/STAR for ENGM der de gamle ligger i AIP'en?

Når man går på den offisielle kilden ippc.no, den norske AIP'en, finner man SID- og STAR-kart fra 2002.

Så må man rote gjennom SUP for å finne helt andre, nye kart.

Er det ikke bare å putte de nye kartene inn der de gamle ligger?

 

Det forstår jeg ikke.

Jeg har PPL-A og er vant til å lete i AIP etter kart som er oppdatert. Men da leter jeg etter endringer, nye fareområder, etc. Men man forventer jo å finne current kart, med små endringer i SUP.

Det koster jo ingenting, så lenge det er pdf-format.

Noe annet er jo svære VFR-kart, som ikke kan trykkes opp på nytt for hver endring..

Skulle gjerne hørt begrunnelsen for hvorfor de gamle SID/STAR ligger der de ligger..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppa heile driten og kjøpte meg Jeppesen Simchart 4.0 med 1 års "verdenskart" med på kjøpet.

 

Håper den blir bra, var veldig forbøyd med 3.0 versjonen

 

 

Glimrende å kjøre på ukjente flyplasser med den da den viser hvor flyet er i forhold til kartbladet.

link her Jeppesen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...