Gå til innhold

Her var det rett før det smalt


Roy Halvorsen

Anbefalte innlegg

Gjest Børge Litangen

Nå er det vel her strengt tatt snakk om en nestenkollisjon under taksing, hvilket seilfly ikke gjør alt for ofte av egen maskin. Så jeg vet ikke hvem som synser mest her, jeg :whistle: ... som så ofte sagt tidligere; det er lurt å feie for egen dør før en går løs på andres med støvsugeren.

 

For det andre kan jeg ikke se at det er mange som fordeler skyld, men heller påpeker at utkikk under taksing er førstepri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helikopteret kjem inn midt i blindsona mellom vindussøyla og vinga på Cessnaen. Det er umogleg å sjå eit objekt i den posisjonen som Helikopteret har i forhold til piloten, fordi du ser RETT i venstre vinge. Piloten av heliet var nok opptatt med å navigere OVER taksebana og ikje på sida og fokus var litl feil plass.

 

Skylddeling? tja.... cessnapiloten skulle ha forsikra seg om trafikk rundt seg, og helikopterpiloten skulle hatt litt mindre fart over taksebana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...