Gå til innhold

Gardermoen 5/7 kl. 1830


Gjest

Anbefalte innlegg

Dæsken..tøft!!! veldig bra!!! Er du flyger hr.Flemming? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nei jeg er ikke flyger, men jobber som flytekniker på ENGM for SAS.

Du ser 3 røde/1 hvid, de fløj visuelt på rwy 19L, jep du lægger ny asfalt på 19R, så der er reduceret bane.

Jeg har vanligvis base på ENGM, men jobber på line stations i Norge denne sommer som ferie afløser, flygningen idag gik fra Alta-Tromsø-Oslo hvor jeg sad på klap under indflyvningen for at få taget lidt billeder.

Kameraet er Canon G1, pris omkmring 9000 nkr, kjøbt for en måned siden.

Her er et billede mere, taget klokken 0530 efter "nat" flygning til Svalbard.

http://home.online.no/~fl-j/102-0233_IMG.JPG" TARGET=_blank>Tromsø final Rwy 19, kl 0530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra bilde. De fleste flyene landet og hadde take off fra 19 L i går. Litt synd du ikke fikk med bilde fra den andre rullebanen, da hadde man kunne sett aktiviteten for å legge nytt dekke på rullebanen der [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] 19R er åpen for trafikk, men lengden var i går bare 1500 meter. Landet selv på 19 R ca 20.50 med en Cessna 182. Gårsdagen var virkelig en fin aften for flygning.

mvh

Truls

[ 06-07-2001: Endret av: Truls Meek ]

[ 06-07-2001: Endret av: Truls Meek ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis dere ser på 19/01 spotterstedethelt til venstre på bildet.. ser dere en liten svart "prikk". dette er en

volvo 850 med meg i passaskjer setet....

jeg og en kamerat var å spotta litt idag.. var ikke så veldig mye å se på uten om det "vanlige". det mest spennende var en 757.. skjønt dette er knapt nok noe skjeldent syn på osl.. av annet kan nevnes.. AY DC9-51, Sabena A320, Premier A-320 (x2) og SR A320. and that was basicly it..

 

Keep simming..

and Oh by the way.. er det noen her som vet åssen en kobler seg til multiplayer via Chello kabelmodem ??? (og noen fine servere)

 

Sten Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som ikke har sett det har Thomas Lorentzen tatt et par bilder ifra innflygingen til gardermoen bane 01L også. Dem finnes på airpics: http://www.airpics.com/showimg.php?imgid=8360" TARGET=_blank>bilde 1 og http://www.airpics.com/showimg.php?imgid=8359" TARGET=_blank>bilde 2

Legg merke til den hvite prikken på første bildet, som vi på bilde nr 2 ser at er en hvit varebil som dem kjører rundt og sjekker lysene med.

Thomas tok også et par flotte bilder av bigbrother huset på fornebu på den flygingen, har du dem på nett også Thomas ?

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser 3 røde og ett hvit lys. Skal ikke mye kordinering or å finne rett glidebane inn, forskjellen mellom 3 røde ett hvit og 3 hvite og et rødt er ikke stor. Men flyr man visuellt så har man som regel et punkt i horrisont man har kan ha som referansepunkt. Bedre og ligge for høyt enn for lavt.... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...