Gå til innhold

Norwegian Wetleaser A320?


Kim Jørgen Brenna

Anbefalte innlegg

Tja, dette er egentlig "gammelt nytt" - men som stemmer! hehe..

 

A320-maskinen leases da det generellt er SVÆRT lite ledige fly i markedet, slik er det som regel alltid i høysesongen. Maskinen kommer fra XL Airways, og skal dekke opp mangel på fly i DY. Helst ville de helt klart ha leaset en B737 (og gjerne en classic), men dette var det beste de fant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wet-lease betyr at de leier inn maskin, et eller flere crew og den opererer en av Norwegian sine ruter for dem, men under det opprinnelige AOC (ikke Norwegians). Enkelt forklart; et selskap betaler et annet for at de skal fly en rute for dem.

 

Dry-lease er når de bare leier selve maskinen, sørger for crew (og lønn) etc. selv.

 

 

Hilsen Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Torbjorn(Skriver du med Ø til vanlig?)

 

Skriver jeg ikke "Hilsen Torbjørn" da? ;)

 

Ø'en er byttet ut med o i brukernavnet mitt inntil man finner ut av å fikse noen problemer i "systemet". Jeg kan ikke motta PM'er fra noen så lenge ø'en er der (og av en eller annen grunn liker jeg ikke å erstatte ø med oe i navnet mitt... høres bare enda teitere ut når engelskmenn prøver å uttale det).

 

 

Leaser man flyene lenge nok, kan man vel male dem om også, men det går vel mer etter avtale mellom selskapene. Jeg vet ikke noe med sikkerhet, men vil jo anta at innleier i såfall må påta seg kostnadene med å male om, både til nye farger og tilbake til gamle.

 

 

Hilsen Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en wetleased NG her jeg jobber, og den er malt i våre farger. Den flys av deres piloter, men har vår cabinbesetning (minus cabinsjefen). Denne leasen går over 1 år.

 

En av våre NG'er ble for et par år siden wetleaset til et tyrkisk selskap. Denne leasen varte 1 måned og da ble flyet ikke malt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...