Kim Jørgen Brenna Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Kikket litt innom NFO sine sider for ett øyeblikk siden og der står det på hoved siden at Norwegian har inngått en avtale om Wetlease av Airbus A320: http://www.nfo.no/ Er dette noe gammelt nytt som ikke stemmer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Tja, dette er egentlig "gammelt nytt" - men som stemmer! hehe.. A320-maskinen leases da det generellt er SVÆRT lite ledige fly i markedet, slik er det som regel alltid i høysesongen. Maskinen kommer fra XL Airways, og skal dekke opp mangel på fly i DY. Helst ville de helt klart ha leaset en B737 (og gjerne en classic), men dette var det beste de fant. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Takk for info Lars! Jeg husker ikke helt,men er det Wetlease som er å leie et fly uten å male det til f.eks NAX-livery? Noen som har sett maskinen og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Wet-lease betyr at de leier inn maskin, et eller flere crew og den opererer en av Norwegian sine ruter for dem, men under det opprinnelige AOC (ikke Norwegians). Enkelt forklart; et selskap betaler et annet for at de skal fly en rute for dem. Dry-lease er når de bare leier selve maskinen, sørger for crew (og lønn) etc. selv. Hilsen Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 5. august 2007 Forfatter Del Skrevet 5. august 2007 Slik var det ja! Takk Torbjorn(Skriver du med Ø til vanlig?) Men finnes det noen rettigheter til å male om flyene i en langtids Wet-Lease? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Takk Torbjorn(Skriver du med Ø til vanlig?) Skriver jeg ikke "Hilsen Torbjørn" da? Ø'en er byttet ut med o i brukernavnet mitt inntil man finner ut av å fikse noen problemer i "systemet". Jeg kan ikke motta PM'er fra noen så lenge ø'en er der (og av en eller annen grunn liker jeg ikke å erstatte ø med oe i navnet mitt... høres bare enda teitere ut når engelskmenn prøver å uttale det). Leaser man flyene lenge nok, kan man vel male dem om også, men det går vel mer etter avtale mellom selskapene. Jeg vet ikke noe med sikkerhet, men vil jo anta at innleier i såfall må påta seg kostnadene med å male om, både til nye farger og tilbake til gamle. Hilsen Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Vi har en wetleased NG her jeg jobber, og den er malt i våre farger. Den flys av deres piloter, men har vår cabinbesetning (minus cabinsjefen). Denne leasen går over 1 år. En av våre NG'er ble for et par år siden wetleaset til et tyrkisk selskap. Denne leasen varte 1 måned og da ble flyet ikke malt om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Vold Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 LN-KKJ og KKL. Er disse på vei ut av Norwegian's flåte, eller er leasing planlagt forlenget? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Luiggi Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Hvilket selskap wetleaser Norwegian den fra?EDIT: Sâ ikke Frostads sitt innlegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Blakset Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hei! Satt klapp hjem fra Praha i forrige uke. Fikk da høre at Airbus skal stille med et fly m/mannskap til Norwegian. Er dette den maskinen?? Tror den skal settes inn i steden for Air Dubrovnik..med sin noe slitne MD Øyvind Oslo APP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.