Gå til innhold

Fsinn?


Frode Sørhus

Anbefalte innlegg

Etter et tips for å komme meg på Vatsim med FSX, prøvde jeg å instalere Fsinn fra denne kilden . Men programmet krevde at jeg måtte installere et annet program først. Er det noen som, enkelt og greit, kan fortelle meg hvordan jeg skal installere siste versjon av Fsinn så jeg kan komme meg online?

mvh Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må først installere FSCopilot som du finner på samme sted som fsinn.

Under installasjonen blir du spurt om VATSIM ID og passord.

Når det er gjort, har du fått et valg under addons i toppbaren i FSX (Alt), der velger du controlpanel eller CP.

Første gang du starter det, vil det generere en database av flyene dine. Denne prosessen går i bakgrunnen og tar litt tid. Slapp av, FSX er IKKE krasja.

Når du får opp CP er det bare til å trykke på VATSIM så er du omline.

Det er ikke mer tricky enn det.

 

EDIT: I kontrollpanelet er står forkortelser for de forskjellige funksjonene. F.eks. trykker du på FLP kommer skjema for flightplan, MCP for minicontrollpanel, WX for vær o.s.v.

Jeg må kjøre FSX i vindusmodus for at ikke det skal bli krøll med grafikken. FSInn er visst ikke så glad i fullscreen.

Jeg måtte lese EN side i manualen, og det var for å finne ut hvordan jeg fikk transmitta, sendt voice.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde men det skjedde ingenting :confused:

 

Da har du ikke aktivert radioen eller noe. På FSinn versjon 1.2 og 1.3 er denne funksjonen lagt inn som default, og det funker hvor som helst du enn flyr.

Vil ikke røpe hva det er helt enda, det gjør de heller ikke i manualen. Det står bare "try tuning your COM to 123,45 ;) "

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spent... *skynder meg hjem fra jobb* :grin:

Ellers så fungerer ikke FSinn 1.2 og FScopilot 1.6 mot FSX. Måtte installere betaversjon hhv versjon 1.3 og 1.7 for at dette skulle spille på lag. Disse versjonene finnes på forumet til mcdu.com.

 

Bortsett fra at Norton plager meg med innbruddsalarmer hele tiden så funker dette fint nå... takket være Freddy :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Artig den der Geir.

 

Men, er det i det heletatt noen her som har fått FSInn til å virke knirkefritt i kombinasjonen med FSX på Vatsim?

Har nå testet Flere turer (eller forsøk på sådanne) med kombinasjonen Level-D, FSInn i FSX mot Vatsim, fra Bodø til Gardermoen. Har klart å gjennomføre en tur, men da etterhvert med grafikk så dårlig og grøtete att det knapt var mulig å lande på Gardermoen.

FSX kjøres på en HP med Pentium 4 CPU 3.00GHz maskin med 3GB RAM og ett GeForse 8800 GTS skjermkort.

 

Kjører FSInn fra maskin nr.2 via nettverk. Kjører her også ASX. Disablet været i FSInn, da dette var rapportert å gi problemer med power i høyden, noe det tydelig gjorde. Litt bedre uten vær, men fremdeles med noen problemer med kombinasjonen Level-D, FSInn og power.

 

Virker på meg som de siste FSInn versjonene sliter med samme problem som de foregående versjonene jeg har kjørt mot FS9. En enorm minnelekasje som gjør FSInn ubrukelig ved flyging over lengre distanser. Flydd turen ovenfor i FSX med Level-D uten FSInn, uten noen problemer og Akseptabel Framerate.

Samme tur på Vatsim starter med problemer så fort jeg har tatt av.

Forstår det slik av "mcdu" forumet som om de ikke ser det som sin oppgave å gjøre FSInn fult ut kompitabel med Level-D og PMDG 747???

Vel, for å konkludere. Dette er jo synd. FSInn har jo et "artig" brukergrensesnitt som jeg synes funker bra, men altså ubrukelig på grunn av en minnelekasje og hårreisende CPU bruk.

 

Noen her som har andre og bedre erfaringer med ovenfornevnte kobinasjon?

Eller er det bare å gi opp Vatsim og FSX intil videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig og "nyttig" funksjon det der Geir .... :) . Spesielt om man flyr offline. Helt i min gate dette. Noen som vet hvor "mye" som er lagt inn før man er på start igjen?

 

Edit: Glem det.... dette er "live" og hentes ned fra nettet :o Googlet litt og fant en annen stream som var helt lik. Artig at dette er laget spesielt for oss som bruker FS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde men det skjedde ingenting :confused:

Da dette er "live" må du være tilkoplet internet for at det skal virke... tror jeg...

Grunnen var som nevnt over at jeg ikke hadde 1.2 beta2 eller noe sånt, kun FSINN1.2

Men funger nå med linken øverst på siden :) Var jo faktisk bra musikk også ;)

 

Men hva skjer hvis et TWR f.eks har freq 123.45?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Irriterende det der, men ligger nok i FSInn, som forklart under.

Sakset fra FSInn forumet:

This problem seems to be with FSInn 1.3 in general (i.e. non-specific to the Level D).

I think that FSInn 1.3 is not setting the temperature at altitude correctly in FSX. I haven't done extensive testing of it, but my guess is that FSInn is setting the ground temperature for the entire altitude block rather than varying with altitude. I believe the reason that you haven't seen this problem on other aircraft is that a lot of FS aircraft do model engine performance for non-standard temperatures, so you may not have noticed the unusually high temperatures before. I have experienced the same problem with FSInn 1.3 on other aircraft with properly modeled engines. When flying on VATSIM, I disable weather as described above and use FS downloaded weather instead.

For å slå av været i FSInn, gjør følgende:

 

FSInn Control Panel

 

SET

 

General

 

Weather

 

Gjør det samme om du bruker Activesky X

 

Har prøvd Level-D uten FSInn været som nevnt, men opplevde fremdeles en del problemer selv om jeg da klarte å gjennomføre en flight fra Bodø til Gardermoen på Vatsim med FSInn og Level-D.

Vi får håpe det dukker opp en FIX for dette problemet, og andre Level-D/ FSInn relaterte feil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå prøvde jeg meg med en tur med LvlD og FSInn fra ENVA. :mad: Jeg vet ikke hva som skyldes hva, men: venstre motor slo seg av (jeg fikk den i gang igjen men ikke generatoren), jeg hadde masse ai-fly rundt omkring og i det jeg skulle inn på runway begynte flyet plutselig å kjøre rundt i sirkel, baklengs!! (Nei jeg hadde ikke reversers på, og jeg slo på bremsene uten at det hjalp.) Tilslutt måtte jeg bare logge meg av. Jeg tror jeg venter med LvlD og Vatsim til det kommer nnoe som funker.

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...