Gå til innhold

Norwegian med Ny MD80? Tor groundes


Anbefalte innlegg

I går kveld når jeg skulle ta flyet til Bodø, taksa vi til 19L og på veien, så jeg en MD80 eller MD90, sto parkert på gate. Den hadde hvit kropp, og blå hale, hvor en logo var malt bort, i tilleg sto det en Norwegian bil under motor 2, og så ut til å drive vedlikehold av motoren eller noe. Det Stod en till utenfor SAS sin hangar.

I tilleg fikk jeg under Sola Airshow, høre at en av de norske herculesene (TOR) blir satt på bakken for godt på Fredag. Er det noen som kan bekrefte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian har kjøpt opp FlyNordic og har begynt å benytte seg av deres MD-80'er på forskjellige flyruter.

Dubrovnik Airlines har vel også flydd en det for Norwegian i det siste hvis jeg har forstått rett.. Og disse mdene er det jo også blå hale på i motsetning til FlyNordic sine....

Så kan jo være en sånn du har sett Per-Kristian..??

 

 

Det virker som Norwegian flyer stortsett gamle fly.

Nå er det jo endel splitter nye 737-800 på vei nå snart da.. Så det er utskiftinger på gang.. :)

 

 

I tilleg fikk jeg under Sola Airshow' date=' høre at en av de norske herculesene (TOR) blir satt på bakken for godt på Fredag. Er det noen som kan bekrefte dette.[/quote']

Hørte speaker sa dette på søndag jeg også, og iogmed at han er gammel F-16 pilot, og relativt godt informert tar hverfall jeg dette som god fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge det jeg har hørt(av en kaptein i NAX), så er ikke FlyNordic "helt" oppkjøpt... De er altså ikke helt ferdige med handlingen..

 

Han kunne også fortelle at de har leid MD'er i noen måneder(ellernosånn) FØR de begynte å tenke på FlyNordic.. En av de to som er leid stammer fra FlyNordic.

 

En på jobb på RFS kunne også fortelle at MD'er kun brukes på hverdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom Andre' date=' ang MDen. Thats the one. Hvorfor låner de fra Dubrovnik Airlines?? [/quote']

 

Det er ikke godt og si hvorfor akuratt derfra.. Den er inne på wetlease hverfall, og har hvert det siden Mai etter det jeg har hørt..

Det er vel bare fordi Norwegian ikke har fly nok til og dekke rutenettet sitt nå på sommerrutene.. FlyNordic sin SE-RFC skal visstnok også være inne på rutenettet til Norwegian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge det jeg har hørt(av en kaptein i NAX)' date=' så er ikke FlyNordic "helt" oppkjøpt... De er altså ikke helt ferdige med handlingen..

[/quote']

 

Fra et annet forum:

 

Norwegian inngår avtale om kjøp av Finnairs

datterselskap FlyNordic.

Finnair og Norwegian har signert en

intensjonsavtale om salg av FlyNordic til

Norwegian innen utgangen av andre kvartal 2007.

Salget er avhengig av endelige godkjennelser.

 

For dette mottar Finnair aksjer i Norwegian Air

Shuttle ASA. Som et resultat av dette vil Finnairs

eierandel bli fem prosent. Hvis Finnair ønsker å

benytte alle aksjeopsjonene, vil Finnairs andel

øke til 10 prosent (basert på nåværende antall

aksjer). Denne opsjonsmuligheten kan gjennomføres

i tidsrommet fram til utgangen av 2008 til en

gjennomsnittkurs på NOK 115.

 

Finnair og Norwegian har også blitt enige om å

starte et samarbeid om rutenettet. Norwegian

skandinaviske rutenett vil bli linket til Finnairs

stadig økende satsning på ruter til Asia. Et slikt

samarbeid vil møte den økende etterspørselen etter

reiser mellom Europa og Asia.

 

Se vedlegg på www.newsweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...