Geir-Anders Hansen Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Er det real weather som er på Vatsim eller er det hva du setter i FSX? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Eliassen Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Det er real. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 ok flott, takk for raskt svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Svarstad Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Teknisk sett så er det jo det du setter i FSX, men du skal egentlig bruke real weather, og det er det alle bruker. Enten ved å laste ned via FS, Active Sky, FsInn eller andre programmer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Nå er ikke jeg helt oppdatert på FSX og VATSIM, men på FSInn, som er (?) det eneste programmet som fungerte med FSX, så fungerte ikke Real Weather sist jeg brukte det ihvertfall. Med mindre noen hos FSInn har fått gjort noe med det, så fungerer det vel ikke enda. Det at været er det samme for alle på VATSIM er egentlig ikke så viktig. Det eneste som er viktig er at det du setter som trykket (QNH), så enten må du selv gå inn i Weather options og sette trykket til det samme som den verdien du får oppgitt av ATC eller leser på metar. Men det enkleste er bare å trykke B, for da blir trykkverdien satt til det trykket som du finner i weather options og du får riktig høydeopplysning iforhold til trafikken rundt deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Takk for svar, men etter som jeg forstår, mp DU som pilot sette real weather før du går på Vatsim? Glemmer du det og den står på fint vær og det egentlig er rein blir det feil. Jeg trodde kansje at Vatsim overstyrte dette og satt default med alle som logget seg på med rela weather. Så du kan da få litt ymse vær hvis ikke ale har satt den til real weather da;) ATC har realweather og en har satt full storm bør dette kansje bli litt komunikasjons svikt;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Beste er om du bruker Active Sky fremfor f.esk Squawkbox.. Gå inn i option på squwakbox og fanen weather.. huk av bruk av weather.dll Sjekk så at online/vatsim er huket av i AS option Bingo Supplementeres meget godt med FSUIPC settings Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf Arne Beck Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Det som plager meg med været og VATSIM er at hver gang den laster været så forandrer den på hele himmelen. Selv om METARen den bruker er akkuratt den samme som sist, så laster den været på nytt og alle skyene flytter på seg. Eller hvis jeg flyr fra et sted med en del skyer, til et annet sted med ingen skyer, så plutselig forsvinner alt været så fort den bestemmer seg for å laste den nye METARen. Er det mulig å få den til å gjøre en gradevis forandring av været? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Last ned Active Sky Realism guide fra http://www.tknudsen.com/guider.htm samt å bruke payware utgaven av FSUIPC EDIT Gradual Transition er et godt ord å huske i denne sammenheng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.