Gå til innhold

Notodden Airshow


Tore Rasch-Olsen

Anbefalte innlegg

timeekspressen går vel kun til notodden, og stopper da på notodden torg, det er 3-4 km å gå til flyplassen (dere skal nedover ifra torget, flyplassen ligger i vestenden av det vannet dere ser i sør).

Tar dere derimot haukeliekspressen så stopper den også på notodden torg, men går så videre og kjører bare noen få hundre meter ifra flyplassen, sier dere til sjåføren at han skal stoppe nærmest mulig flyplassen så ordner dem det.

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Har nettopp fått høre at vi på Notodden får et gledelig besøk av en USAF B2 Spirit som vender hjem etter en øvelse i Tyskland. Den vil trolig gjøre en lowpass før den vender snuten hjem mot Tinker AFB i Oklahoma. Dette er første gang B2 offisielt er i Skandinavia.

KnutT

- After V1, we'll take the emergency into the air - you call "positive climb" and I ask for the gear up. We'll climb away at V2 +15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer faktisk Knut. Ifølge AvWeb (avweb.com):

quote:

The B-2 Spirit Stealth Bomber is scheduled to make its first Scandinavian appearance at ENNO in Norway on Sunday 06/10/01. The bomber which was used in Bosnia in 1998 is now back in Europe for a NATO excercise. Before it heads home, the B-2 will probably overfly an airport in Denmark, although this is not yet confirmed.

Jeg kommer med kamera i allefall!

Martin

[ 08-06-2001: Endret av: Martin Kaareng ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ta med kamera det.

Ta massevis av bilder.

Og få de lagt ut på airpics.com iløpet av morgen kveld

muligens.. Og kanskje en skikkelig airshow-rapport.

Skal også på show neste helg, da i Hamburg.

Det skal også bli behørig dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

B2 var en elendig spøk.....ryktebørsen gikk, men etter å ha sjekket med FKS før stevnet, så kunne det avkreftes til stevneledelse og speaker........det ble kommentert på pilot-briefingen...stol aldrig på Internet!

Ser gjerne at M. Kaareng legger opp linken fra AVWEB......jeg fant i alle fall ingen ting om dette ;-), men inrømmer gjerne at jeg gikk på limpinnen, med en viss skepsis.........

Hvis den angivelige quoten fra AVWEB eksisterer, så er alle unskyldt, hvis ikke....hold denne typer spøk til 1. april,pls!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...