Gå til innhold

Kan det bli MEGET kostbart og fly ( Co2 avgifter)


Kenneth Sivertsen

Anbefalte innlegg

Hvor store avgifter er det snakk om her? CO2-kalkulatorer opererer vel bare med rundt 50 kr for tur-retur innenlands, som er det det koster med tiltak som gjør turen CO2-nøytral. Er pris jeg med glede betaler. Som flyinteressert har jeg jo ikke akkurat lyst til å fly noe mindre fremover, men jeg betaler gjerne for å nøytralisere forurensingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor store avgifter er det snakk om her? CO2-kalkulatorer opererer vel bare med rundt 50 kr for tur-retur innenlands' date=' som er det det koster med tiltak som gjør turen CO2-nøytral. Er pris jeg med glede betaler. Som flyinteressert har jeg jo ikke akkurat lyst til å fly noe mindre fremover, men jeg betaler gjerne for å nøytralisere forurensingen. [/quote']

 

Vist dette er fakta, blir det jo ikke så store avgifter. Noen som har mer info om dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tullete dette med CO2 kvoter.En hver oppegående person kan vel tenke seg at man ikke kan kjøpe miljø med penger.Ta Petter Stordalen f.eks:Han liker jo se på selv som en miljøforkjemper,men så kommer dobbeltmoralen inn på banen ved at han og en kompanjong skaffer seg privatjet.Og så trur dem at ved å betale CO2 kvote til staten,betaler seg fri for forurensinga.Giften og CO2 gassen man sender ut i atmosfæren forsvinner ikke ved at man betaler penger staten.Det eneste som hjelper er at utslippene stoppes enkelt og greit.Ser ikke på meg selv som miljøforkjemper,jeg har bil og jeg forurenser,bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...