Kenneth Sivertsen Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hva kommer flyselskapene/flyfabrikkene til og gjøre, når EU sette inn Co2 avgiftene ( som kan bli høye) Kan en flytur bli kun for de rike ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Callin Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hvor store avgifter er det snakk om her? CO2-kalkulatorer opererer vel bare med rundt 50 kr for tur-retur innenlands, som er det det koster med tiltak som gjør turen CO2-nøytral. Er pris jeg med glede betaler. Som flyinteressert har jeg jo ikke akkurat lyst til å fly noe mindre fremover, men jeg betaler gjerne for å nøytralisere forurensingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 12. mai 2007 Del Skrevet 12. mai 2007 Jeg har ikke helt forstått dette med CO2 avgiften og kvotene... hvem får pengene og hva blir de brukt til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Sivertsen Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2007 Hvor store avgifter er det snakk om her? CO2-kalkulatorer opererer vel bare med rundt 50 kr for tur-retur innenlands' date=' som er det det koster med tiltak som gjør turen CO2-nøytral. Er pris jeg med glede betaler. Som flyinteressert har jeg jo ikke akkurat lyst til å fly noe mindre fremover, men jeg betaler gjerne for å nøytralisere forurensingen. [/quote'] Vist dette er fakta, blir det jo ikke så store avgifter. Noen som har mer info om dette ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigmund eriksen Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Helt tullete dette med CO2 kvoter.En hver oppegående person kan vel tenke seg at man ikke kan kjøpe miljø med penger.Ta Petter Stordalen f.eks:Han liker jo se på selv som en miljøforkjemper,men så kommer dobbeltmoralen inn på banen ved at han og en kompanjong skaffer seg privatjet.Og så trur dem at ved å betale CO2 kvote til staten,betaler seg fri for forurensinga.Giften og CO2 gassen man sender ut i atmosfæren forsvinner ikke ved at man betaler penger staten.Det eneste som hjelper er at utslippene stoppes enkelt og greit.Ser ikke på meg selv som miljøforkjemper,jeg har bil og jeg forurenser,bare så det er sagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Godt vi har flysimmen da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.