Gå til innhold

MAYCOM AR 108


camille fanjaud

Anbefalte innlegg

Hei!

Scanneren har mulighet for å tune inn frekvenser fra 108 til 136 og 140 til 174. Dvs at du kan lytte på politi, brann, AMK og ikke minst fly med den. Det er ikke noe problem å høre på ATIS med den. Dersom du ikke har hatt noen scanner før, er den helt grei. Du kan høre på det du vil innenfor frekvensbåndet den har. Jeg personlig mener at den er for enkel. Den har ikke så mange "finesser" som mine andre radioer har. Et av de store problemene jeg fant, var at du ikke har mulighet for å høre påde to frekvensbåndene samtidig (!). Det betyr at du ikke kan høre på Kjevik samtidig som du hører på politiet... Du må skifte bånd i mellomtiden. Positive sider er at den er liten, og faktisk ganske god følsomhet til tross for den bittelille antennen.

Jeg er i besittelse av en Maycom AR-108. Jeg vant den for noen uker siden... Dessværre for meg er det slik at jeg har ingen bruk for denne ettersom jeg har to mye bedre scannere fra før. Kanskje heldigvis for deg er at du kan få kjøpe denne av meg for 900. Den har hatt batterier i seg tre timer ca, eller er den brand new. Dersom du er interesert kan du sende meg en mail på etfosse@hotmail.com

Ha en god dag?

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret!! Men det er en ting jeg fortsatt ikke forstår! I går har jeg prøvd i en butikk å teste den scanneren ar 108 men det funket ikke! jeg har satt inn ATIS frekvensen som er 118,175 i haugesund men jeg hørte ingenting. Selgeren sa at det er på grunn av at scanneren tar FM fra 138 til .... men atis er jo på AM ikke sant?? Var det ikke på grunn av at eg var i en svær bygning??? haugesund finnes jo bare 1 mil fra flyplassen??? HELP ME

Når det gjelder scanneren din, vi kan jo fikse det men du må vente noen måneder for jeg har ikke penger lenger [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] takk for hjelpen!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også AR108.

Personlig synes jeg den er helt super, særlig etter at jeg kjøpte litt lengre antenne til. Den er liten og grei og ha med, og i og med at jeg bare hører på fly (hørte en stund på politi osv men det ble altfor kjipt! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]) så har den alt jeg trenger. f.eks. muligheten til å scanne mellom alt fra 2 til 99 lagrede kanaler.

En annen ting jeg biter meg merke til når det gjelder den er (vet ikke om dette gjelder for andre scannere også) at den nesten ikke bruker batteri. De jeg har i nå har jeg brukt i over ett år, og er fortsatt nesten på fullt. (vipper mellom 75% og 100%)

mvh, Ole Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av camille fanjaud:

Takk for svaret!! Men det er en ting jeg fortsatt ikke forstår! I går har jeg prøvd i en butikk å teste den scanneren ar 108 men det funket ikke! jeg har satt inn ATIS frekvensen som er 118,175 i haugesund men jeg hørte ingenting. Selgeren sa at det er på grunn av at scanneren tar FM fra 138 til .... men atis er jo på AM ikke sant?? Var det ikke på grunn av at eg var i en svær bygning??? haugesund finnes jo bare 1 mil fra flyplassen??? HELP ME

Når det gjelder scanneren din, vi kan jo fikse det men du må vente noen måneder for jeg har ikke penger lenger [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] takk for hjelpen!!!!!!!

Den selgeren kan finne seg ny jobb.

Han visste vel ikke om den lille runde knappen på venstre side av displayet som er til å skifte bånd med.

Store bygninger KAN være en hindring, spesielt betongbygninger. Jeg bor i en boligblokk, og kan ha problemer med å motta det lokale politiet dersom ikke scanneren står i et vindu.

Min erfaring med AR-108 er at den har veldig lav lyd.

Har man litt bakgrunnsstøy, er det nesten umulig å høre noe. Går kanskje noe bedre med en ørepropp, men det er jo ikke alltid man gidder å sitte med det.

Jeg så det ble nevnt hvilke frekvenser man kan lytte på med AR-108.

Min går fra 108.000 - 136.975 og fra 136.000 - 180.000 Mhz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jeg har Mayacom AR-108 jeg med!

Den funker helt bra!får inn signalene fra vigra helt flott+ATIS! ikke noe problem!å lyden er mer en grei nok!

kanskje har den litt få finesser?..ikke vet jeg..

Jeg får da høre på Fly/politi etc.. akkurat det jeg vil!

Er du ute etter en liten handy scanner..da er den helt topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei camille fanjaud [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Jeg bor i Haugesund og sitter å hørrer på ATIS fra Karmøy akuratt nå, med en Maycom AR-108, bare for å bekrefte lissom..

Happy flying og scanning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kjøp deg en UBC 220 XLT! Den er perfekt til deg.. Du kan høre både fly, poliit, abulanse, ATC, og til å med noe tlf. samtaler for de som intreserer seg for det.. Den er ikke så dyr, og den lagrer nok kanaler! [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

mvh

LN-SAH [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Sveinung Helgeland:

Akuratt det derre med å avlytte telefon samtaler ser jeg liten vits i...ATC er greit å lytte på men ikke folks private telefon samtaler...

He he....det er vel ikke overraskende i dagens "Big Brother" samfunn?

[image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...