Gå til innhold

Er på utkikk etter en 21" crt skjerm


Are Lund Hansen

Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Som nevnt er jeg på utkikk etter en 21" crt skjerm av merke samsung og med flatt bilderør!

Komplett hadde den inne for noen måneder siden, men er nå tatt ut av sortimentet :(

Vet noen hvor det eventuellt går an å få tak i en slik en?

Har en 19" LCD skjerm som jeg har brukt til FS, men er ikke noe særlig fornøyd.

Opplever med den at grafikken liksom ikke helt blir optimal, spesiellt når man flyr i mørke!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo la merke til den hele tiden jeg... Vanvittig irriterende..

 

Så jeg byttet til Hitachi CM823F og borte ble den..

 

Fra før = Sony Multiscan SH20

 

Skjermen skal kun brukes til FS så da er vel kanskje skjermen til Stig Harald utelukket i og med disse "stripene" selv om det var et godt tilbud.

Pr. i dag bruker jeg en 19" dell CRT skjerm som har vært trofast siden 2001. Har også en Samsung 19" LCD Syncmaster 940B, men (og mulig jeg tar feil her) jeg synes faktisk CRT skjermen er bedre. Problemet med LCD er i forhold til når man flyr i dårlige lysforhold. Samme som når man ser på en flatskjerm fra siden av om dere skjønner hva jeg mener.

Finnes det evt. LCD skjermer der dette ikke er noe problem?

I forhold til CRT skjermer så produseres disse ikke lenger vistnok :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[sitat]Problemet med LCD er i forhold til når man flyr i dårlige lysforhold.[/sitat]

Vil ikke si meg enig der. Mitt bytte fra F230 til Dell 2407WFP LCD ble som natt og dag. LCD har mye bedre kontrast, skarphet og fargegjengivelse samt at du ikke blir sliten i øyner pga flimring. Jeg merket størst forskjell ved flygning om natten for da kunne det faktisk være mørkt noen steder og kraftig opplyst andre steder (kontrast). Det blir mye blassere med CRT.

 

Den CRTen jeg selger egner seg nok best for den som ikke skal spille, men som trenger en svær skjerm til en billig penge. Fortsatt til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...