Gå til innhold

For de med en jagerflyger i magen...


Joakim Wesetrud

Anbefalte innlegg

Tenke foerst en god del paa aa proeve aa utdanne meg til jagerflyger, naar den tiden kommer, men jeg synes Sea King'en virker mer fristende faktisk!

Hele denne uka har jeg vaert utplassert paa 330-skvadronen paa Banak og etter en tur med den paa mandag, og en omvisning i cockpiten i dag, saa vil jeg heller satse paa aa bli flyger i Sea King'en hvis jeg faar sjansen! ""

Noen andre som tenker det samme eller? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir veldig preget av å oppholde seg i et miljø. Om man jobber ved en skvadron blir den flytypen skvadronen opererer gjerne hva man foretrekker om man får velge. Det jeg tror er viktig at man tenker over er at det fungerer nettopp slik og at man blir fornøyd uansett hvilken flytype man havner på. Herunder også helikoptertypene.

 

Velkommen til forumet, J!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir veldig preget av å oppholde seg i et miljø. Om man jobber ved en skvadron blir den flytypen skvadronen opererer gjerne hva man foretrekker om man får velge. Det jeg tror er viktig at man tenker over er at det fungerer nettopp slik og at man blir fornøyd uansett hvilken flytype man havner på. Herunder også helikoptertypene

 

Jeg tror ogsaa det er slik ""

Men jagerflygerne er vel ogsaa av de daarligst betalte flygerne, i hvertfall i Luftforsvaret, men spenningen kompenserer vel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenke foerst en god del paa aa proeve aa utdanne meg til jagerflyger, naar den tiden kommer, men jeg synes Sea King'en virker mer fristende faktisk!

Husk at når man søker LFS så må man være åpen for fly det man "får." Man kan så klart ha ønsker, drømmer, forhåpninger osv, men det er til syvende og sist Forsvaret som tildeler flytyper. Mao, man må være forberedt på å bli tildelt f.eks. flermotor selv om det er jagerfly som frister mest. Men jeg har den oppfatninga at man blir fornøyd uansett hvilken flytype man får tildelt! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig korttidshukommelse Marius? ""

 

Hehe, jeg har ingen pc her paa Banak saa jeg skriver paa PSP'en min og den nettleseren som er paa den er ikke alltid like bra som explorer, firefox osv. ""

Saa jeg saa ikke at jeg fikk sendt meldingen den foerste gangen ;P

 

 

Edit: Soelve; jepp, var derfor jeg skrev "hvis jeg faar sjansen" :P

Faar bare haape at jeg havner paa Sea King eller Hercules hvis jeg kommer meg inn i Luftforsvaret ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må tenke på nytt om lønn. En fersk flyger tjener ikke fett som grunnlønn. En erfaren flyger tjener bra går jeg ut ifra ""

 

Jepp, klart man faar mer penger jo mer man jobber, men loennsstigen til jagerflygere er lavere enn f. eks. flygere i Sea King.

Jeg husker ikke presist hvor mye en F-16-flyger, men en erfaren flyger i en Sea King tjener rundt en mill og det er mer enn en erfaren F-16-pilot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...