Raymond Bergseng Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Hei, Litt triste nyheter dette Boeing skal nå ha satt strek for produksjonen av 747-400, og vil ikke ta i mot flere ordre på hverken passasjer eller cargo versjonene. Det skal fremdeles produseres 36 nye 747-400 i cargo-versjon som det i dag ligger ordre på. Cargolux venter blant annet en levering av 747-400 i år og en til neste år. Det lå fremdeles 4 ordre på 747-400 i passasjer-versjonen, men da disse nylig ble kanselert, avsluttet Boeing produksjonen av 747-400. Den siste passasjer-versjonen av 747-400 ble levert i April 2005. Men det er ikke slutt for 747 av den grunn, da 747-800 skal være klar i 2009 i cargo-versjon og 2010 i passasjer-versjon. Mer her Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 "Snipp snapp snute,så var det eventyret ute..." Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 28. mars 2007 Skrevet 28. mars 2007 Litt spesielt når -400 ikke skal produseres lenger, men 747en er ikke død enda nei 747-8 blir en flott etterfølger, det er jeg sikker på. Siter
Geir G Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 "Snipp snapp snute,så var det eventyret ute..." Hvilket eventyr? Som det nevnes over, så er -800ern forsatt en 747 Siter
Michael A B Skrevet 29. mars 2007 Skrevet 29. mars 2007 Boeing skal nå ha satt strek for produksjonen av 747-400, og vil ikke ta i mot flere ordre på hverken passasjer eller cargo versjonene. Er nok en god stund til de sluttet med dette, siste slottene som ble solgt ut i fjor sommer. Cargolux venter blant annet en levering av 747-400 i år og en til neste år. Og Cathay Pacific vil få flere nye freightere fra og med neste år, og det samme med LoadAir. Det lå fremdeles 4 ordre på 747-400 i passasjer-versjonen, men da disse nylig ble kanselert, avsluttet Boeing produksjonen av 747-400. Dette var fire stk 744 til Philippine Airlines, som ble bestilt i 1996 IIRC, men der levering senere ble utsatt på ubestemt tid. Men det er ikke slutt for 747 av den grunn, da 747-800 skal være klar i 2009 i cargo-versjon og 2010 i passasjer-versjon. Første 748F vil bli levert rundt september 2009, mens første maskin, til flight testing, vil rulle ut høsten til neste år. Første 748 til Lufthansa skal leveres rundt sommeren 2010. Litt spesielt når -400 ikke skal produseres lenger, men 747en er ikke død enda nei 747-8 blir en flott etterfølger, det er jeg sikker på. Det øker faktisk også antallet -400 de produserer i måneden, fra 1 til ~1,5. Og ja, 748 blir en flott etterfølger, og det er allerede trangt om slotter for 2011 for denne maskinen. Vi har mer i vente på ordrefronten for 748 i de kommende månedene. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.