Per Magne Lunde Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 Hei Luftambulansen lander på piren i Trondheim nå som det bygges nytt sykehus her. Er det noen som vet om det er mulig å sjekke om det kommer et helikopter inn for landing slik at man kan spotte litt helikopter? Vil vel egentlig tro at dette kun skjer over radio da dette skjer på noe kort varsel... Hvilken frekvens benyttes når helikopter flyr i trondheim, snakker de med Værnes eller Bodø? Evt vet noen om dette streames på nett? Tanken slår meg at noen vil tro at dette er for å glede seg over andres ulykke, men det er ikke tilfelle. Jobber 5 min unna, så det kunne vært fint å kunne slå to(tre) fluer i en smekk: innflygning av hokus samt en kaffe og frisk luft. Per Magne Siter
Stian Lingås Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 Regner med det er på TWR 119,400 MHz. Siter
Truls Grande Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 eller gjerne med AMK. De snakker en del der, spes de fra Ahus går det meste av kommunikasjon igjennom AMK Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 Er ikke 100% sikker på hvilken frekvens de benytter. Men når de er i oppdrag benytter de "Helidoc" som callsign og "957??" Når de ikke er på oppdrag. Skyt meg om det var feil. Siter
Geir Albrektsen Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 Har alltid hørt dem på amk har prøvd og søke når jeg vet de kommer men ikke noe respons da. Har skanner så jeg vet når de er på vei ,de har frekvens 168.0200 tror denne er landsdekkende for AMK men ikke sikker. Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 Den frekvensen er ikke landsdekkende. AMK er delt inn i soner og igjen i regioner. Dog har Luftambulansen (951 her sørpå) eget nett som som til enhver tid står i konferanse med lokal eller annen AMK sentral. Østlandet bruker LA09 (168.400), mens Sørlandet og Vestlandet tror jeg bruker LA07. www.scannernytt.net, last ned fila der og finn ut hvilke frekvens din lokale AMK/Luftambulanse bruker. Siter
Kim Ruben Fjeldstad Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 Har alltid hørt dem på amk har prøvd og søke når jeg vet de kommer men ikke noe respons da. Har skanner så jeg vet når de er på vei ,de har frekvens 168.0200 tror denne er landsdekkende for AMK men ikke sikker. Her i Tromsø har vi 169.000 som AMK har som frekvens...Tror det er forskjelig fra by-til by! Siter
Marius Dahl Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 Uansett vil de være på tårn-frekvensen (119.40 el. 133.75) helt til de lander. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 13. februar 2007 Skrevet 13. februar 2007 Hør på politiets frekvens. Jeg har hørt ... av noen... at de sier hvem som skal sikre området (en polltibil) og når helikopteret kommer. Har du bil eller bor i sentrum rekker du det fint tror eg! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.