Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

[image]http://e24.no/multimedia/archive/00430/FRANCE-CONCORDE-CRA_430199d.jpg[/image]

Foto: AFP

 

 

Men Concorde var ikke død! (håper vi..)

 

Et samarbeid mellom den franske og japanske flyindustrien, kan nå føre til at Concorde igjen vil komme på vingene. Dog ikke før tidligst i 2017, og med lavere hastighet enn tidligere. Hastigheten vil i så fall bli begrenset til 1.6 Mach, dog blir rekkevidden lengre. Den "originale" Condorde hadde kun 6.000 kilometer som max rekkevidde, mens den "reviderte" vil få hele 13.000 kilometer.

 

Les hele saken her:

 

Concorde tilbake fra de døde....

Skrevet

Absolutt et spennede prosjekt hvis dette realiseres. Men journalisten har vel misforstått noe vesentlig ift. det han forsøker å beskrive; nemlig at Concorde faktisk er en flymaskin og ikke bare et generelt begrep for noe som går fortere enn lyden oppi lufta og har betalende sivile passasjerer ombord. ""

Skrevet

Dette er vel tredje gangen jeg har sett overskriften om at Concorde kommer tilbake, og hver gang har saken IKKE dreiet seg om Concorde. Er ikke vi flyentusiaster? Greit nok at journalister gjør tabber, men medlemmer av forumet bør skjønne forskjellen.

Skrevet

Det er i allefall visualisering av de nye soniske flyene.. Leste om en fyr som jobber med samme 3d-animasjonsprogramvare som meg, som har gjort ting for King Kong og en del musikkvideoer, bl.a. den kjente videoen fra Spider Man med Kroeger... Forøvrig samme fyr som lagde kortfilmen "Flight 405" - der det lander et passasjerfly på freewayen i LA!

 

Han har også gjort dette bildet samt animasjon av flyet.

 

[image]http://www.branitvfx.com/Portfolio/Full/Sonic02.jpg[/image]

[image]http://www.branitvfx.com/Portfolio/Full/Sonic05.jpg[/image]

 

I showreelen hans går klippet med flyet under prosjektnavnet "Sonic cruiser"..

 

Kanskje dette er "morgendagen" ? Stilig med Qantas på det første bildet i allefall ""

Skrevet
Sonic Cruiser? Er ikke det Boeing sitt gamle kansellerte prosjekt da, det som ble erstattet med 787 siden flyselskapene heller ville ha økonomi enn fart.

Korrekt, men Boeing gikk aldri fullt igang med den, de hadde aldri mer enn ~100 ingeniører på det prosjektet, mot noen tusen på feks 787 og lignende prosjekter.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...