Per Magne Lunde Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Spennende air disaster investigation... Har alle komersielle fly en en vindgenerator i buken som skal gi strøm til noen få kritiske instrumenter? Per Magne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Hvertfall de største har det. Tror det heter RAM AIR TURBIN (RAT) ellerno Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Har alle komersielle fly en en vindgenerator i buken som skal gi strøm til noen få kritiske instrumenter? Nei... Alle Airbusene har det vel, men 757 er vel den minste av Boeingene som har det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Bjørlo Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Det er vel det som kalles for Ram Air Turbine, eller RAT. Mener at de fleste airlinere produsert siden 60-tallet og fram til i dag er utstyrt med dette. Correct me if I'm wrong. EDIT: Dæven, her var det mange som kom meg i forkjøpet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Ram Air turbine (RAT) er påbudt for alle komersielle fly for å gi flyet kritiske systemer. Så denne episoden av ACI klokken 14. Ganske spennende. Air Crash Investigation og Seconds from Disaster er de to programmene jeg ser mest på selv. Ser nesten ikke på TV Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Hvertfall de største har det. 747 har ingen RAT, der genereres det nok strøm når motorene windmilles. 737 har heller ikke RAT, ei heller Md-serien (om jeg husker rett.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Hmm, 767 har det PS: Michael hvis det er noe jeg luerer på skal jeg spørre deg Rene leksikonet jo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.